Automatische naam bij het inchecken

Hallo, weet je of het mogelijk is om de naam van een map te nemen om deze te integreren in de naam van het bestand dat ik erin opsla?
Laat het me uitleggen: ik heb een bestand met de naam 3009. Ik maak een onderdeel dat ik cube1 noem en ik wil dat de naam van mijn onderdeelbestand 3009-cube1 is wanneer ik het opsla.
Kortom, ik zou graag willen dat het eigendom van het bestand wordt genomen vanaf de eerste registratie van mijn stuk.

Hallo;

Als u de SmartTools-suite van Visiativ heeft, kunt u dat doen met Smartproperties.
Anders moet je een macro doorlopen.
Te controleren, maar ik denk niet dat het mogelijk is om op te slaan, met de ingebouwde eigenschappeneditor van Solidworks... met een regel als FileName = FolderName & Designation...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo
Ik heb smartproperties, maar ik moet eerst het plan opslaan zodat het rekening houdt met de naam van het bestand, en dus maakt het me een duplicaat. Ik heb -kubus1 en 3009-kubus1.

Hallo;

Heb je dit geprobeerd?

1 like

Ja, dat is wat ik deed.

Aan de andere kant is er in het voorbeeld PR- voor de file_name die in het record verschijnt. Ik weet niet waar hij vandaan komt.

De PR- is zeker een vergissing (meerdere pogingen)
Hoe herstel je de mapeigenschap? (screenshot alstublieft)
Solidworks Variabelen dan Map? Of een andere methode?
Wat is de volgorde van uw verschillende eigendommen? (screenshots indien mogelijk)

1 like

Geef ons ook uw:
Gebruikte versie van Solidworks en die van mycadTools

1 like

Ik neem de Solidworks-padvariabele en dan doe ik " string "

Solidworks 2023, Mycadtools 2022

Heeft u geprobeerd met Solidworks Variables map? :

In uw geval, als niet geregistreerd, geen map, dus geen string om op te halen op het 1e record.
Ik weet niet zeker of mijn methode iets aan dit probleem zal veranderen.
Smartproperties zou het 1e deel moeten valideren en de mapnaam moeten ophalen in het pad dat via de smartproperties wordt aangegeven en niet waar het onderdeel is opgeslagen omdat het de 1e keer niet is opgeslagen. (Ik weet niet zeker of ik met deze zin begrepen kan worden...)
Te controleren...

Ik heb het niet geprobeerd met het dossier, omdat mijn pad complexer is, ik had het vereenvoudigd om het :) te presenteren.
3009/klant/adres/plan

Ik denk dat ik moet kunnen opnemen terwijl de smart open staat

Misschien kunt @fmarchand ons antwoorden over deze mogelijkheid om de naam van de map op te halen zonder pre-registratie (of een deel van de mapnaam zoals hier) of niet?

Hallo
Ik zie niet echt in hoe je een variabele kunt herstellen die niet bestaat.

1 like

Wat als je het (het hernoemen van je bestanden) achteraf zou doen met Projectmanager?
Of met ProjectExplorer?

Met SW2021 werkte het. Ik valideerde smartproperties door het open te houden (pushpin), en ik sloeg mijn plan op. Op dat moment haalde het de ontbrekende informatie op en veranderde het automatisch de naam van het plan.
Het was misschien een bug, maar voor één keer was het een nuttige bug.

2 likes

Ik denk erover na, maar het is een extra truc omdat ik ze probeer te verminderen.