Naam van sommige staten ontvouwd in tweevoud

Hallo

In de sectie " Uitgevouwen toestand" heb ik er een paar die dezelfde naam hebben en die de plaatwerkfunctie misbruiken. Ik heb geprobeerd deze handmatig te hernoemen naar " Uitgevouwen staat", maar zodra het verandert in de ene, volgt het naar de andere " Uitgevouwen staat".

Illustratie van het probleem:

Ik weet van tevoren dat de " Symmetrische Componenten" niet de bron van fouten zijn, omdat ik op een vergelijkbaar bestand geen fout heb.

Lichamen met dezelfde naam van de ongevouwen toestand hebben geen relatie met elkaar. Ze hebben verschillende vormen.

Eerste lichaam:

Tweede lichaam:

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo v.vidal,
Zou het mogelijk zijn om het 3D-model te hebben waar ik naar kan kijken, dan ben ik SW2022SP4.
@+.
AR.

Hallo A.R,

Hier is de 3D:
P-22235-069-GC Trap P1.SLDPRT (1.0 MB)

Hallo weer v.vidal,
Ik heb net de fout gevonden, maar ik kan het ook niet begrijpen. Het was gewoon nodig om plaatwerk af te schaffen. en ik herbouw zonder fouten. Ik begrijp het niet altijd.
Dus wat je moet doen is symmetrieën zoveel mogelijk vermijden, bovendien zijn de delen die je vraagt uitgevouwen, het is niet mogelijk om bijvoorbeeld alles wat plat is uit te vouwen zonder te vouwen, plaat, enz...
Dus in de hoop geholpen te hebben.
@+.
AR.
P-22235-069-GC Trappen P1.SLDPRT (2.7 MB)

1 like

Ik kan plaatwerk 70 niet verwijderen. Bovendien wordt, zodra een plaatwerklichaam wordt gemaakt, automatisch ook een uitgevouwen toestand gecreëerd.

Hallo @A_R

De manier waarop @v.vidal werkt is interessant, maar alles in een PART-bestand doen moet nog steeds andere problemen hebben voor de doorvoer, lijkt mij, en voor het bewerken van elk onderdeel afzonderlijk van de assemblage, vooral vanwege plaatwerkonderdelen

Kleine opmerking: het feit van het schrappen van " plaatwerk 70 " zet de zwerm in " gebogen basisplaat2 "
Merk op dat ik niet naar uw gewijzigde :wink: bestand heb gekeken dat het probleem zou moeten oplossen.

Ik moet te oud zijn! Maar voor mij is er geen plaatwerk, behalve de 100 x 5 flat. Het belang van gelaste constructie en het uitgaan van verschillende schetsen om het mechanisch gelaste product sneller te verkrijgen.
De toevoeging van plaatwerk lijkt mij een beetje anachronistisch

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo v.vidal,
Verwijder de onderdelenlijst eerder en controleer of deze niet in uw configuraties voorkomt, om " Tôlerie70 " te verwijderen. Zo niet, neem dan het bestand terug dat ik je heb gestuurd. Of teken er helemaal stap voor stap opnieuw en je zult ontdekken wat er mis is, het is mijn procedure om daar te komen en te proberen iets te begrijpen, de oude, en zonder symmetrie te maken, als het mogelijk is...

Ik heb zojuist de test opnieuw gedaan, simpelweg door de lijst met gelaste onderdelen van elke configuratie te verwijderen, wist de " plaatwerk70 ", wist zichzelf... Daar ga je.
@+.
AR
P-22235-069-GC Trappen P1.SLDPRT (1.1 MB)

Hallo Zozo_mp,
Geen probleem voor de doorstroming, je gebruikt de lijst met gelaste onderdelen en je kunt een stuklijst extraheren, nou ik heb geen tijd om alles in detail te doen...
Ziezo, hallo en goedemiddag.
@+.
AR.

Helaas kan ik je onderdeelbestand niet openen, ik zit op Solidworks 2017.

Hallo @Zozo_mp,

Ik teken op de volgende manier:

• Een onderdeel met meerdere gelaste lichamen: een vijlonderdeel.
  • Verschillende onderdelen aan elkaar geschroefd: een Part by Part-bestand - een assemblagebestand waarin alle vastgeschroefde onderdelen worden gegroepeerd.

Dit is geen probleem voor de productie. De platen worden meestal gemaakt door middel van lasersnijden en de profielen worden eenvoudig gesneden. Dan komt de montage van alle lichamen door middel van lassen.

Ik ben het dan ook op dit punt met @A_R eens.

1 like

OK, dus ga naar de lijst met gelaste onderdelen en verwijder ze een voor een in elke configuratie en je zult zien dat het "plaatwerk70" zichzelf zal wissen. En zij is degene die je stoort, ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen omdat ik deze fout ook niet begrijp.
Daar ga je.
Succes, @+.
AR

Ik heb zojuist de plaatwerkfunctie van de draaitafel verwijderd, wat problemen veroorzaakt en ik heb er nog een gedaan op de oude schets van de draaitafel en deze werkt op dit moment perfect.

Heel erg bedankt @A_R

1 like

U had de functie niet moeten verwijderen, deze wordt automatisch verwijderd door uw lijsten met onderdelen die aan elke configuratie zijn gesoldeerd te verwijderen
…@+.
AR.

1 like