Hallo
Wat is de methodologie die moet worden toegepast om een document gemakkelijk te vinden?
Ik moet een Plannummer hebben (zonder onnodige termen, dus geen beschrijving of andere)
Oplossing 1:
- Als een ASM "PJ1-Chassis_surpresseur.sldasm" heet en de DRAW "PJ1-Chassis_surpresseur.slddrw", dan is in dit geval het tekeningnummer aanwezig in het titelblok (handmatig ingevoerd, bijvoorbeeld "PJ1-1" in de DRAW omdat ik geen link wil met een eigenschap van de ASM , omdat dit zou betekenen dat als ik nog een tekening van dit chassis maak (of een tekening met meerdere chassis, range-plan bijvoorbeeld) kom ik op hetzelfde nummer uit.
Mijn probleem: Met deze oplossing, wanneer ik aan de telefoon over dit plan word verteld of als ik de papieren versie in handen heb, kan ik het bronbestand niet vinden omdat ik het nummer te horen krijg en het nergens in de bestandsnaam staat. Aan de andere kant heeft deze methode het voordeel dat er gemakkelijk de verbinding wordt gemaakt tussen een onderdeel/assemblage en het plan. Hierdoor kunt u zelfs snel vanuit 3D openen via het speciale pictogram.
Oplossing 2, de oplossing die ik heb gevonden, maar...
- Als een ASM "PJ1-Chassis_surpresseur.sldasm" wordt genoemd en de DRAW "PJ1-1.slddrw", is het Plannummer in dit geval direct gerelateerd aan de naam van het Draw-bestand en wordt het daarom automatisch ingevuld.
Mijn probleem: de namen zijn totaal verschillend, het is ingewikkeld om de plattegrond van een kamer of asm te vinden, en het is onmogelijk geworden om het plan van een model vanuit 3D te openen, de namen zijn verschillend.
Maar als ik nu aan de telefoon over dit plan word verteld of als ik de papieren versie in handen heb, kan ik het bronbestand gemakkelijk vinden, omdat ik het nummer te horen krijg en dat is de naam van het bestand. Het komt vaak voor dat we plannen maken van een gezin om bijvoorbeeld een reeks te presenteren, of een installatieplan, dus met deze oplossing is het nog een plan dat niet de naam asm of onderdeel heeft, omdat het er meerdere betreft.
Ik heb onlangs een macro gemaakt die een ZIP exporteert (inclusief PDF/DXF/PDF3D/STEP), in dit voorbeeld "PJ1-1.zip"
Een oplossing 3 zou zijn om het nummer ook op de onderdelen / asm te zetten, bijvoorbeeld "PJ1-1 - Chassis_surpresseur.sldasm" en "PJ1-1.slddraw" om de vergelijking te maken, maar dit vereist een striktheid in de nummering. En bovendien, wat zou de naam van het assortiment of de installatieplannen zijn, anders noodzakelijk.
Ik weet niet of ik duidelijk ben...
Ik geloof dat het hulpprogramma SmartProperties MyCADtools u in staat stelt het probleem op te lossen, maar hoe doe je het zonder?
Wat is uw methodologie, Bestandsnaam - Naamgeving, Plannummer - Nummering.
Bedankt!