3D-bestandsnaam versus tekening

Hallo

Wat is de methodologie die moet worden toegepast om een document gemakkelijk te vinden?

Ik moet een Plannummer hebben (zonder onnodige termen, dus geen beschrijving of andere)

Oplossing 1:

- Als een ASM "PJ1-Chassis_surpresseur.sldasm" heet en de DRAW "PJ1-Chassis_surpresseur.slddrw", dan is in dit geval het tekeningnummer aanwezig in het titelblok (handmatig ingevoerd, bijvoorbeeld "PJ1-1" in de DRAW omdat ik geen link wil met een eigenschap van de ASM , omdat dit zou betekenen dat als ik nog een tekening van dit chassis maak (of een tekening met meerdere chassis, range-plan bijvoorbeeld) kom ik op hetzelfde nummer uit.

Mijn probleem: Met deze oplossing, wanneer ik aan de telefoon over dit plan word verteld of als ik de papieren versie in handen heb, kan ik het bronbestand niet vinden omdat ik het nummer te horen krijg en het nergens in de bestandsnaam staat. Aan de andere kant heeft deze methode het voordeel dat er gemakkelijk de verbinding wordt gemaakt tussen een onderdeel/assemblage en het plan. Hierdoor kunt u zelfs snel vanuit 3D openen via het speciale pictogram.

Oplossing 2, de oplossing die ik heb gevonden, maar...

- Als een ASM "PJ1-Chassis_surpresseur.sldasm" wordt genoemd en de DRAW "PJ1-1.slddrw", is het Plannummer in dit geval direct gerelateerd aan de naam van het Draw-bestand en wordt het daarom automatisch ingevuld.

Mijn probleem: de namen zijn totaal verschillend, het is ingewikkeld om de plattegrond van een kamer of asm te vinden, en het is onmogelijk geworden om het plan van een model vanuit 3D te openen, de namen zijn verschillend.

Maar als ik nu aan de telefoon over dit plan word verteld of als ik de papieren versie in handen heb, kan ik het bronbestand gemakkelijk vinden, omdat ik het nummer te horen krijg en dat is de naam van het bestand. Het komt vaak voor dat we plannen maken van een gezin om bijvoorbeeld een reeks te presenteren, of een installatieplan, dus met deze oplossing is het nog een plan dat niet de naam asm of onderdeel heeft, omdat het er meerdere betreft.

Ik heb onlangs een macro gemaakt die een ZIP exporteert (inclusief PDF/DXF/PDF3D/STEP), in dit voorbeeld "PJ1-1.zip"

Een oplossing 3 zou zijn om het nummer ook op de onderdelen / asm te zetten, bijvoorbeeld "PJ1-1 - Chassis_surpresseur.sldasm" en "PJ1-1.slddraw" om de vergelijking te maken, maar dit vereist een striktheid in de nummering. En bovendien, wat zou de naam van het assortiment of de installatieplannen zijn, anders noodzakelijk.

Ik weet niet of ik duidelijk ben...

Ik geloof dat het hulpprogramma SmartProperties MyCADtools u in staat stelt het probleem op te lossen, maar hoe doe je het zonder?

Wat is uw methodologie, Bestandsnaam - Naamgeving, Plannummer - Nummering.

Bedankt!

Hallo

Het is duidelijk dat uw probleem is om overal gemakkelijk een plan te vinden via de papieren versie? Of ik het goed begrepen heb?

We hebben deze formule in onze achtergrondversie $PRP:"SW-Folder Name$PRP:"SW-File Name" die het pad geeft waar het bestand is opgeslagen, evenals de naam.

Wat betreft de naamgeving; we noemen al onze SLDDRW-bestanden naar de naam van het SLDPRT- of SLDASM-bestand en als er meerdere Europarlementariërs moeten worden gemaakt, voegen we tabbladen toe aan de MEP en hernoemen we ze.

1 like

Hallo @ac cobra 427    ;-)

Hoe voeg je tabbladen toe aan de MEP (ik ben geïnteresseerd)    ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo zozo_mp,

Klik gewoon met de rechtermuisknop op het tabblad Blad 1 en voeg een blad toe of kopieer en plak of CTRL-C dan werkt CTRL-V ook en dan hernoem ik ze op basis van wat ze bevatten (configuratie of details) 

2 likes

@ac Cobra 427

BEDANKT!!!!!!

Vriendelijke groeten

1 like

Ik denk erover om het pad aan de onderkant van de cartridge te plaatsen, maar dat lost de naamgeving van het bestand niet op. Als je loting dezelfde naam heeft als de ASM PRT's, hoe noem je ze dan? Wat is uw methode voor het nummeren van bestanden.

De PDF-export van een bestand met dezelfde naam vormt inderdaad een probleem.

Voor de toevoeging van bladen ben ik geen voorstander omdat het plan inderdaad dezelfde assemblage gebruikt maar qua informatie niets te maken heeft. Het is inderdaad een ander plan dat nodig is met een ander plannummer

De ASM en zijn MEP hebben dezelfde naam van de Hopper-business nummer-stijl en de PRT en hun DRW hebben ook hetzelfde Rep 1-stijlnummer - Hopper Business Number en slaan alles op in een submap van de klant met het bedrijfsnummer van de klant.

Ik doe dit momenteel op deze manier, maar op de Engelse manier, dus met uw voorbeeld zou de ASM en zijn MEP "Deal-Hopper" zijn en voor de PRT's "Deal-Hopper-part1"

Maar hoe is uw abonnementsnummer? Momenteel gebruik ik een eigenschap van de ASM of PRT genaamd "Number" en die ik in de cartridge heb gekoppeld. Maar aangezien dit nummer alleen daar voorkomt, is het niet gemakkelijk om het te vinden.

In dit voorbeeld zal de trekking van de PRT "Deal-Hopper-part1" de eigenschap Number "PJ1-1" in de cartridge retourneren. Dit nummer wordt gebruikt door het ERP en de leveranciers, omdat ik een ZIP genereer met alles wat nodig is voor de productie. Al mijn andere documenten zoals schema's, PLC-programma's, etc. hebben dit soort nummering. Dus ik wil niet dat het nummer "Deal-Hopper-part1" is

U kunt combineren door het plan Deal-Nummer van G/E of  deel (-aanduiding) te noemen.
De asm/prt wordt Number(-aanduiding) genoemd.

Ik heb de aanduiding tussen haakjes gezet omdat het vaak een bron van fouten is.

Dus je hebt alle links (visueel), maar je verliest een aantal automatismen van SW.
Je hoeft alleen maar te jongleren tussen onderdeeleigenschappen/asm ($PRPSHEET) en drw-eigenschappen ($PRP):
- in ASM/PRT: nummer, benaming, enz. (alles wat gemeenschappelijk is voor alle gevallen)
- in DRW: deal, client, etc (alles wat specifiek is voor de deal).

Als ik het goed begrijp, is het de bedoeling om alleen het nummer in de bestandsnaam te hebben en hetzelfde tussen een 3D-model en zijn plan. (geen aanduiding op het trekkingsbestand, omdat het degene is die ik in mijn cartridge bel voor het plannummer.

Voorbeeld : 

"PJ1-91-00.sldasm" zou zijn plan hebben "PJ1-91-00.slddrw" en daarom in de cartridge de naam van de Draw zonder de bestandsextensie: PJ1-91-00

"PJ1-91-01.sldprt" zou zijn plan "PJ1-91-01.slddrw" hebben en daarom in de cartouche de naam van de Draw zonder de bestandsextensie: PJ1-91-01

De aanduiding wordt ingevoerd in de modeleigenschap.

Werk alleen met cijfers en geen tekst zoals "steun dit" of "versterk dat". Het bevalt me goed, maar het is frustrerend om de aanduiding toch niet te zien.

Hiervoor zou een oplossing zijn om het veld "TITEL" in te vullen op het tabblad Eigenschappenoverzicht. Hierdoor kan het worden gezien in Windows Verkenner door deze kolom "Titel" te openen.