Hallo
We zijn nieuw op Solidworks 2018 en er is een detail dat ons stoort in de Feature manager van een assemblage,
Identieke munten worden gevolgd door -1<1> -2<2> -3<3>
bijv. PieceName-3<3>, dit koppelteken kwam niet voor in eerdere versies van Sldwks
en kan ertoe leiden dat men in verschillende versies van het stuk gelooft.
Kan dit display worden verwijderd? Ik zocht door de opties en vond niets.
Bij voorbaat dank voor uw hulp
Hallo
We gebruiken SW2018 al enkele maanden en we hebben dit niet...
Hallo
In de functies manager moet je met de rechtermuisknop klikken op de assemblage ==> weergave van de boom ==> alles wat nutteloos is uitvinken.
Een kleine truc is om naar de laatste functie te kijken ==> de voorkomens van componenten te groeperen.
Dit verkleint de grootte van de boom met 10 of meer, zodat allemaal dezelfde stukken bij elkaar worden gegroepeerd. Zeer goed voor grote assemblages, vooral als je veel schroeven of soortgelijke onderdelen hebt.
Het is aan jou om te zien volgens je behoeften :-)
3 likes
Dank je wel Zozo
Inderdaad, als ik het vinkje bij "Toon componentbeschrijvingen" uithaal
De -1's verdwijnen, maar we willen deze weergave heel praktisch houden omdat onze munten alleen met een 10-cijferig nummer worden geregistreerd. Verbazingwekkend dat het het sinds 2018 doet!!
Nog een aanknopingspunt??
Goedenavond fifounet44
Ik begreep niet wat je wilt bewaren, aangezien je zelfs de naam van je stuk in de vitrine bewaart.
Kun je een screenshot maken van een deel van je feature managers.
Vriendelijke groeten
PS: Ik heb geen andere aanwijzingen, maar de sterke Maouss zal je er zeker een geven
1 like
Goedenavond
Ik wil SB3932-5218<1> "Came" houden in plaats van SB3932-5218-1<1> "Came"
Vriendelijke groeten
capture-1.jpg
1 like
Hallo Fifounet44
Het lijkt niet mogelijk dat ik overal heb gezocht en alle combinaties van het weergeven van de boom heb geprobeerd, online en op het net.
Voor uw info SW noem het [[ de voorvalsindicator]]
Ik denk dat, aangezien Solidworks een zeer oude software is, ze de bestanden indexeringsnummers en de database in één segment moesten plaatsen. Natuurlijk voegt het steeds meer functionaliteit toe zonder de fundamenten van de database te veranderen (het zou te ingewikkeld zijn om de implicaties te zien voor de honderdduizenden DLL's die het programma bevat).
Het is achteraf heel praktisch in de nomenclaturen enz... om erachter te komen hoeveel stukken zo of zo zijn.
Aan de andere kant zou het qua weergave mogelijk zijn geweest zonder de database te wijzigen.
Misschien heeft Visiativ zo'n tool, maar over het algemeen hebben ze tools buiten de SW-code en zijn ze over het algemeen actief op de bestanden, maar niet op de samenstelling van het originele bestand, lijkt me.
Aan de andere kant, in termen van nomenclaturen en documentatie, kunt u door te exporteren naar Excel de parasitaire tekens verwijderen.
Zelfs een macro zou dit zeker gemakkelijk doen
Vriendelijke groeten