Namen van de CATIA Toolbar

Hallo

Ik heb de tutorial gedaan: "Rondkomen met CATIA V5 werkbalken."  Trouwens, bedankt Franck voor deze tip.

Inderdaad, ik gebruik svt 2-schermen en vaak heb ik een werkbalk die op een scherm blijft staan en die niet het feit volgt dat ik mijn CATIA-venster heb verplaatst.

Vraag:

Hoe kunnen we de naam van een groep tools weten? 

Het is duidelijk dat een klik met de rechtermuisknop op de groep me geen informatie geeft over de naam en onderaan het CATIA-venster heb ik de naam ook niet.

Ik moet wat giswerk doen om de groepen tools die ik niet gebruik te verwijderen en degene die ik gebruik te behouden.

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Hallo

Domme vraag, maar heb je geprobeerd het formaat van de werkbalk te wijzigen door deze uit te rekken?

1 like

Hallo

Plaats deze werkbalk in een horizontale balk en sleep hem vervolgens terug naar het 3D-venster, je zou wat meer moeten lezen (maar niet alles, niet mogelijk, denk ik). Soms is het genoeg om te raden...

tot +

2 likes

Hallo +1 @glaffont.

Zie de tutorial op het forum

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/s-en-sortir-avec-les-barres-d-outils-catia-v5

Edit, ik had niet gezien dat je had gekeken naar het, de tutorial (inderdaad) Ik neem een horizontale werkbalk, maar in de tutorial zie ik niet de slepen van een verticale naar de horizontale groepering en vervolgens de uitvoer naar het grafische gebied.

1 like

;-)

Ik had de tutorial nog niet eerder bekeken, maar ik ben al geconfronteerd met het probleem... Ik heb er net naar gekeken, het is goed! CATIA wordt van tijd tot tijd gebruikt voor projecten en vaak is het een ramp in termen van studietijd... Helemaal niet intuïtief als software....

Edit: Ik denk dat ik de discussie niet goed heb gevolgd.... Dsl

@ +

Vergeleken met Aurélien, ja, ik heb geprobeerd het formaat te wijzigen. Maar het is blijkbaar niet mogelijk om de werkbalk opnieuw te definiëren door deze uit te rekken.

Daardoor heb ik nog geen oplossing.

Als je er een hebt, ben ik geïnteresseerd, zelfs als ik kan raden ... Maar hey, ten koste van verspilde tijd voor niet veel.

Zie videotip voor het uitrekken van werkbalken

allonger-barre-outils.mp4
2 likes

OK. Ik heb een oplossing. Bedankt.

Aan de andere kant kunnen we niet zeggen dat het heel gemakkelijk is, maar hoe dan ook, ik zou mijn lijst met knoppen niet elke dag moeten wijzigen.

Aan de andere kant is het inderdaad een truc, vergeet niet om uw CATsetings op te slaan, omdat u het risico loopt uw wijzigingen te verliezen in het geval van het bijwerken van catia naar een hogere realease