Bestandsnaam van het basisonderdeel in een symmetrisch deel

Ik ben op zoek naar een truc om de naam van het basisonderdeel te halen uit een eigenschap  van het 3D-bestand van het symmetrische deel.

Uitleg van het "waarom en hoe":

Mijn stuk in het plan (voorbeeld: WTC96D90_000R0) en mijn symmetrische stuk (voorbeeld: WTC96D91_000R0) hebben zeer verschillende nummers (tot mijn grote wanhoop !!), ik zou graag een opmerking willen maken over de lay-out van het symmetrische stuk van het genre:

LET OP: zie de bijlage op de WTC96D90_000R0

Uiteraard zou ik liever hebben dat het onderdeelnummer  WTC96D90_000R0 niet met de hand wordt ingevoerd, maar afkomstig is van een symmetrische eigenschap van het onderdeel.

2014_05_21_piece_symetrique_nom_du_fichier.png

@ flegendre

Als het een symmetrisch deel is dat een eigen identiteit heeft (normaal en logisch voor mij)

Waarom zou je de refs van je masterspiegel willen gebruiken?

@+ ;-)

Hallo

Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar een eenvoudig ding zou zijn om de nulmero van het basisstuk te nemen en een achtervoegsel toe te voegen zoals:

WTC96D90-000R0-S

Kortom, zonder iets toe te voegen, vindt u onmiddellijk het nummer van het originele onderdeel.

S.B

1 like

@flegendre,

Heb je de optie "Aangepaste eigenschappen" aangevinkt toen je de symmetrie van je onderdeel deed? Het herstelt de eigenschappen van de ouder! En het werkt heel goed.

Edit: Ter info, als je het niet vanaf het begin hebt gedaan, kun je je symmetriefunctie in je SYM-kamer bewerken en de optie opnieuw aanvinken.

screenshot308.jpg

@Benoit,

Ik heb de optie "Aangepaste eigenschappen" aangevinkt voor het SYM-gedeelte.

Ik heb wel een SolidWorks eigenschap in mijn basisdeel = NOM_FICHIER

Ja, maar voor mijn SYM-kamer pas ik ook smartproperties toe, dus mijn NOM_FICHIER eigenschap de naam van mijn symmetrische kamer aanneemt.

@s.b.: Ik ben het met je eens (maar dat is op dit moment niet mogelijk!!) voor mij is de naam van een symmetrisch deel BASE-SYM FILENAME 

Daar, zoals dit, afgezien van een macro...

1 like

Hallo

Waarom wijzigt u de SmartProperties niet met een selectievakje "Symmetrische kamer" om de oorspronkelijke bestandsnaam te behouden?

Dat wil zeggen @Lucas?

Ik heb het probleem omzeild:

Op symmetrische onderdeeltekeningen heb ik een eigenschap Referentie die de waarde heeft:

Symmetrie (zie Plan nr. 1)

Let op: op het stuk op de plattegrond is de waarde van het onroerend goed: 

Daarom moet tijdens het fabricageproces, om dit symmetrische onderdeel te maken, het plan met het even nummer net ervoor worden geopend.