Ik ben op zoek naar een truc om de naam van het basisonderdeel te halen uit een eigenschap van het 3D-bestand van het symmetrische deel.
Uitleg van het "waarom en hoe":
Mijn stuk in het plan (voorbeeld: WTC96D90_000R0) en mijn symmetrische stuk (voorbeeld: WTC96D91_000R0) hebben zeer verschillende nummers (tot mijn grote wanhoop !!), ik zou graag een opmerking willen maken over de lay-out van het symmetrische stuk van het genre:
LET OP: zie de bijlage op de WTC96D90_000R0
Uiteraard zou ik liever hebben dat het onderdeelnummer WTC96D90_000R0 niet met de hand wordt ingevoerd, maar afkomstig is van een symmetrische eigenschap van het onderdeel.
Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar een eenvoudig ding zou zijn om de nulmero van het basisstuk te nemen en een achtervoegsel toe te voegen zoals:
WTC96D90-000R0-S
Kortom, zonder iets toe te voegen, vindt u onmiddellijk het nummer van het originele onderdeel.
Heb je de optie "Aangepaste eigenschappen" aangevinkt toen je de symmetrie van je onderdeel deed? Het herstelt de eigenschappen van de ouder! En het werkt heel goed.
Edit: Ter info, als je het niet vanaf het begin hebt gedaan, kun je je symmetriefunctie in je SYM-kamer bewerken en de optie opnieuw aanvinken.