Hoi allemaal
Ik ben op zoek naar een automatische manier om mijn tekeningen op te slaan met de parameter bestandsnaam is gelijk aan een eigenschap.
Laat het me uitleggen.
Momenteel hebben onze tekeningen hun dossiernummer als bestandsnaam. Dit nummer wordt momenteel met de hand ingevuld.
Onlangs begreep ik eindelijk hoe de tellers van de MyCad-suite werken, dus ik ben erin geslaagd om een eigenschap te maken die mijn plannummer zal zijn. Nu wil ik mijn plan opslaan met deze eigenschap als bestandsnaam.
Ik wil verduidelijken dat we geen EPDM hebben (wat dit heel goed en heel gemakkelijk zou kunnen doen).
Bij voorbaat dank
Fred
Hallo
Omdat je MyCad hebt, heb je toegang tot SmartProperty waarmee je het bestand automatisch een naam kunt geven of zelfs automatisch kunt opslaan.
Het enige wat je hoeft te doen is deze optie te activeren in de instellingen,
Het ideaal is om een NOM_FICHIER eigenschap aan te maken in uw SmartProperty, zodat u verschillende stukjes informatie kunt samenvoegen.
2 likes
Zoals voorgesteld door Pierre S, is de optie om via SmartProperties te gaan die rechtstreeks in SolidWorks is geïntegreerd via myCADtools een zeer goede oplossing en vrij eenvoudig in te stellen.
Alles is aanpasbaar met zoveel variabelen als je wilt, inclusief tellers, en je kunt de opname op automatisch zetten .
2 likes
De andere optie is om de naam van het bestand aan de eigenschap toe te wijzen.
Goed gedaan heren,
Ga gewoon naar de instellingen voor slimme eigenschappen en hernoem het bestand automatisch om het de naam te geven van de eigenschap die het zou moeten nemen!.
Hartelijk dank!
1 like