Entiteitsnamen van een gebruikersformulier

Hallo

Ik kom bij je terug omdat ik een heel klein probleem heb, maar ik raak erg van streek en ik begrijp het niet. In een gebruikersformulier heb ik 3 ComcoBoxen die ik meestal CBox_... Maar door een typefout voor twee van hen had ik Cbox_ geschreven, dus veranderde ik de naam daarna. Maar in de code verandert dit voortdurend: als ik CBox_... Hij corrigeert me in Cbox_...  Dus ik heb de bijbehorende entiteiten verwijderd, maar niets helpt, ik heb nog steeds het probleem.

Ik ben streng op dit punt (ik noem mijn entiteiten op dezelfde manier) omdat ik niet de enige zal zijn die de code zal gebruiken, dus ik wil graag een goed begrip behouden.
Daarnaast heb ik de optie behouden om "het hoofdlettergebruik van variabelenamen te corrigeren" omdat dit in sommige gevallen erg handig is.

Bedankt 

als het volhardt in het hernoemen van je CBox naar Cbox, is dat omdat je het ergens aan Cbox moet hebben aangegeven, raad ik je aan om je vba-code in notepad++ te zetten met syntaxis die benadrukt, het helpt veel! en beter leesbaar dan in de VBA

5 likes

Hallo

Ik denk dat je nog steeds een verschuiving in kleine letters hebt. Soms is het moeilijk om ze te herkennen in VBA.

Persoonlijk gebruik ik in dit soort gevallen Kladblok++.  Je kopieert je code naar een nieuw document. Vervolgens selecteer je de naam van je variabele door erop te dubbelklikken. En dan zie je overal in de code waar het wordt gebruikt kleurmarkeringen. Het is heel praktisch:

Notepad++ zit boordevol geweldige functies. Ik laat je het ontdekken of herontdekken.

3 likes

Te gek.

Ik gaf hetzelfde antwoord terwijl je de jouwe aan het schrijven was.

Ik zie dat we dezelfde tools en methoden hebben. ;-)

2 likes

Bedankt! Ik wist van deze tool, maar ik heb hem niet gebruikt.

Maar het bleek dat het "een bug" SW was omdat het zelfs met de NotePad ++ visu niet werkte. Terwijl ik SW opnieuw startte en alle namen correct waren, dus elke keer als ik dit probleem heb, start ik opnieuw op.

Sorry MaD, maar ik heb het antwoord van  remrem in Beste antwoorden omdat het completer is en er is de link om NotePad ++ te downloaden.

2 likes