Maximum aantal configuraties in een assembly

Hoi allemaal.

Ik doe een beroep op uw ervaring met assemblages met verschillende configuraties.

Inderdaad, ik ben bezig met het ontwerpen van een lasapparaat met 80 verschillende onderdelen om te maken, wat me 80 configuraties in mijn hoofdassemblage zal opleveren.

Is er een maximum aantal configuraties dat een assembly kan ondersteunen?

Ik zit op SW 2020 SP5.

Bedankt voor je feedback.

Hallo, ik weet niet wat het maximale aantal is, maar een configuratie van 80 is prima (ik heb zojuist zonder problemen 1001 conf van 2 onderdelen gemaakt!), Gewoon om er rekening mee te houden dat als de assemblage complex is (aantal, complexiteit, volume.... groot aantal onderdelen), met meerdere configuraties zal de prestaties verminderen,

--------------

Nu ik erover nadenk, kan ik een plaats in het Guinness Book of Records niet ?, (^-^)

6 likes

Record gebroken toen: 280 configuraties voor een eenvoudige montage (transportbasis met lengte geconfigureerd per onderdeelfamilie)

Naar mijn mening is er geen softwareblokkade op het aantal configuraties. De enige limiet is de pc, die steeds meer kan achterblijven, afhankelijk van de complexiteit van de geconfigureerde assemblage.

2 likes

Persoonlijk vraag ik me af wat het nut is van het maken van een onderdeel met 80 configuraties in plaats van één assemblage...

3 likes