Hoi allemaal
Weet u hoeveel stappen van subassemblages zijn toegestaan met Solidworks? (laten we ons een assemblage van 600 onderdelen voorstellen)
Voorbeeld :
Een assemblage bestaande uit 2 subassemblages die zelf zijn samengesteld uit subassemblages bestaande uit ...
Bedankt!
pl
17 april 2015 om 08:11
2
Hallo, geen limiet voor zover ik weet, het is misschien een beetje langzamer, maar dat is alles! We hebben al assemblages moeten maken op 7 of zelfs 8 niveaus. Hoeveel zou je er hebben?
2 likes
Bedankt .PL is er informatie over deze traagheid?
Ik had in sommige berichten gezien dat er aanwijzingen waren over het aantal onderdelen in een assemblage, maar niet over deze verhogingen?
remrem
17 april 2015 om 08:13
4
Hallo
Ik voeg details toe van een assemblage waar ik momenteel aan werk.
Zoals te zien is op het opzetstuk, is het maximale diepteniveau 9.
Sorry, maar ik kon geen limiet vinden voor SW.
capture.png
3 likes
pl
17 april 2015 om 08:18
5
Het hangt ervan af of u in de opgeloste modus werkt of niet en of u veel onderdelen van deze subassemblages regelmatig moet wijzigen terwijl u aan de assemblage werkt.
Voor de complexe assemblagemodus (ik denk dat je het hierover hebt), schakelt SolidWorks sommige opties uit wanneer de assemblage standaard meer dan 500 onderdelen bevat, zie hier:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Large_Assembly_Mode.htm
2 likes
Klopt, ik begrijp het,
@Remrem, voor de assemblage waarvan u de screenshot hebt verzonden, is de complexe montagemodus geactiveerd?
pl
17 april 2015 om 08:29
7
Met 5000 componenten is de complexe modus zeker geactiveerd!
@PL, ik had de aanvulling van je 1e antwoord niet gezien:
Ik zal ook 9 niveaus hebben
1 like
remrem
17 april 2015 om 08:35
9
De complexe montagemodus wordt automatisch geactiveerd op basis van een variabele waarde van het aantal componenten.
De standaardwaarde is 500. Zie bijlage.
Dus ja, het is actief op deze vergadering.
capture.png
3 likes
gt22
17 april 2015 om 10:00
10
Hoi @ Aurelien
Hier is de definitie in piramidemodus
van de hoeveelheid onderdelen / subassemblage en assemblage
Haalt uit de training het beheer van grote assemblages in Solidworks
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2Ai7iJNYQMI
Al op de site geplaatst, maar kunt u de vraag of de tutorial niet meer vinden?
@+ ;-))
1 like