Ik kon in de Solidworks-help niet vinden hoe ik op verschillende regels identieke configuraties van dezelfde onderdelen kan weergeven, momenteel is dezelfde configuratie gegroepeerd op een enkele BOM-regel met een hoeveelheid.
Ik heb bijvoorbeeld een onderdeel dat is geconfigureerd via een familie van onderdelen in verschillende lengtes, in mijn assemblage moet ik dezelfde lengte (bijv. 100 mm) meerdere keren gebruiken. Vervolgens heb ik in de tekening op elk onderdeel bubbels gezet om het een naam te geven (bijvoorbeeld S1, S2, S3, S4 en S5).
Wanneer ik mijn nomenclatuur in mijn MEP maak, slaag ik erin om het deel "S1" te maken met de configuratie "lengte 100 mm" maar in een hoeveelheid van 5, terwijl ik graag zou willen met 5 regels (van hoeveelheid 1) met de configuratie "lengte 100 mm" om S1, S2, S3 te vinden, S4 en S5 en behoud de nomenclatuur/tekstlink van de ballon
Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is en aan de andere kant zou het naar mijn mening niet logisch zijn aangezien het hetzelfde onderdeel is dat meerdere keren in de montage zit; U kunt sleutelen door subconfiguraties (S1-S2-S3 ect) van uw onderdeel te maken en deze één voor één in de assemblage te wijzigen om verschillende referenties te hebben.
Als ik geen domme dingen zeg, moet je naar de tafelinstellingen gaan. Er zijn twee opties om te configureren, aan de ene kant de weergave van configuraties (het zal één kolom per conf weergeven) en vervolgens de manier om al dan niet te groeperen onder hetzelfde artikelnummer een onderdeel.
Als het een SW-basistabel is, zijn het de opties "Configuraties" en "Kamerconfiguraties groeperen" in de propertymanager.
Cyril, het is waar, maar hier zou hij graag meerdere keren dezelfde configuratie in de assemblage willen hebben met verschillende markeringen in de nomenclatuur...
@Cyril: Met deze optie kunt u één coördinatensysteem behouden voor een onderdeel dat de configuratie wijzigt in de configuraties van een assemblage.
Ik geloof, net als ACCOBRA en GT22, dat dit niet mogelijk is. Het principe van een nomenclatuur is om de hoeveelheden op basis van verwijzing op te sommen.