Stuklijst: Tekst toevoegen aan hoeveelheid

Hallo

In een stuklijst moet ik een tekst toevoegen na de hoeveelheid. Idealiter zou het er als volgt uitzien:

Als de tekst op dezelfde regel blijft, zal het het minste kwaad zijn.

Op basis van deze pagina's:
- https://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/t_bomsCombining_Properties_in_Table_Equations.htm
- https://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/c_Equations_in_Tables_and_BOMs_bom.htm
Ik heb een kolom gemaakt van het type Vergelijking.
Met  ='QTE'{}"PCS" behoudt het alleen de PCS-tekst;
Met ='QTE' toont het me de hoeveelheid.

Ik heb geprobeerd een aangepaste prop in de kamer te maken, het werkt niet beter, hetzij door de prop rechtstreeks in de vergelijking aan te roepen, hetzij door een kolom te maken en vervolgens de kolom aan te roepen.

Een andere optie zou zijn om de tekst in een kolom te plaatsen en de lijn tussen de cellen te verbergen, maar ik heb niets gezien dat dit soort manipulatie mogelijk maakt.

Hallo

Als u de MyCadTools hebt, kunt u in Smart Properties een eigenschap maken door de hoeveelheidswaarde en uw tekst samen te voegen.

Hallo

Probeer "QTE"PCS in uw woning

ofwel "QTE@Pièce1.SLDPRT"PCS

@remrem: Op welk niveau zal het aldus gecreëerde eigendom zich op welk niveau bevinden ? Ik ben niet gewend om Smart Props te gebruiken;

@Sylk: Je bedoelt in de vergelijkingen? Er is geen mogelijkheid om vergelijkingen te maken in de MEP (voor zover ik weet) en in de assemblage wil SW geen string als ik een globale variabele maak.

Hello@tous

Een excel-nomenclatuur  lijkt mij beter geschikt voor dit soort manipulatie ;) Het is zelfs gemakkelijk. 

1: variabelen voor uw hoeveelheden, bijv. "qte1" waarde = 3 , "qte2" waarde = 5 , enz

2: QTE1pp aangepaste eigenschappen van teksttype en waarde "qte1@Pièce1.SLDPRT" PCS , vervolgens QTE2pp-waarde "qte2@Pièce1.SLDPRT" PCS , enz

Natuurlijk is de naam van het onderdeel van jou, maar door naar beneden te scrollen in de waarden die je op qte1 of qte2 klikt, voegt het deze vanzelf toe. Voeg gewoon PCS-ruimte achter toe.

3: In de kolom van uw nomenclatuur bewerkt u het hoeveelheidsvak en voert u vervolgens de vergelijking in = 'QTE1pp' en geldig, enz

Resultaat:

qte_equation.png
qte_perso.png
qte_colonne.png

@Sylk: ok, ik begrijp je variabele verhaal beter. Probleem: de hoeveelheid moet dynamisch blijven...

En voor de Excel-nomenclatuur ben ik het helemaal eens, maar we beheersen dit aspect niet. Het is aan de klant om te beslissen.

Wat is de hoeveelheid munten gedefinieerd door? Een automatische telling van het aantal keren dat onderdelen in uw assemblage voorkomen?

@Sylk: Je kunt het zo zien, het is een automatische SW-nomenclatuur.

Ik denk dan dat er geen keuze is, je moet doorgaan per rij met een cel (=D2" cte") met D2 die overeenkomt met de overeenkomstige hoeveelheidscel, dit maakt het mogelijk om het dynamische aspect te behouden, op voorwaarde dat je geen nieuwe kolommen invoegt, omdat de sw-tabel en in tegenstelling tot Excel de (identifiers!) van deze kolommen niet bewaart;) 

1 like

Nou, in feite is de vergelijkingsoplosser in de nomenclaturen helemaal buggy... kolomnamen (geen ARTIKEL, QTE, enz.) retourneren een null-waarde in plaats van de waarde. De QTE lijkt dus "onzichtbaar" voor het PCS. Onmogelijk om er iets mee te berekenen. Als ik QTY +0 vraag, wordt 0 weergegeven, aangezien null+0=0. Als we null en "pcs" samenvoegen, wordt "pcs" weergegeven. Enz.

Grote bug. Jammer, want je probleem was in 5 seconden opgelost.

En als reactie op @Lynk het ook niet werkt met de cel, is D2"pcs" ongeldig en wordt de cel teruggezet naar de oorspronkelijke waarde (hetzelfde als het vergelijkingsveld leeg laten).

1 like

Aan mijn kant werkt het

Ik vermoed dat de bug in andere versies is opgelost. Maar dat is @Stefbeno duidelijk niet.

@Lynk Als je je C-cellen leegt, selecteer je je C-kolom en voer je de vergelijking 'QTE' 'PCS' in, wat staat er? 

Nee, ik heb zelfs een eerdere versie dan die van jou 18

Voor de vraag geeft het "pcs" 

1 like

Ik denk dat ik een andere oplossing heb gevonden die beter is dan de vorige:

'Aantal' +0"cts"

Ref, het lijkt erop dat het mogelijk is om samen te voegen met prp-perso, kolom en anderen

(getest) 

1 like

Ik had al 'QTE' +0' 'PCS' geprobeerd zoals hierboven vermeld, QTE is nul en werkt ook niet... en precies alle alternatieven van samenvoegingen, berekeningen, voorwaarden. Zonder succes.

Nou, ik heb het gevonden! Tot slot het enige alternatief dat ik nog niet had getest: 'QTE'+0{}" PCS"

1: Hernoem de QTE-cel naar QTE. (met de punt)

2: Maak een nieuwe kolom en geef de eerste QTE-cel een naam

3: Klik op de nieuwe kolom (op de letter, zoals E)

4: Voer de vergelijking 'QTE' in.'+0{}" PCS" De hele kolom E zal dus dynamisch reageren op de hoeveelheid van elk onderdeel.

5: Klik met de rechtermuisknop op de QTE-kolomletter en vervolgens op verbergen>kolom

We zien dus alleen de QTE-kolom met de PCS, die dan de oude originele QTE-kolom vervangt

Vriendelijke groeten

@Sylk: dus gefeliciteerd en petje af, hartelijk dank

1 like

Aan de andere kant! Ik heb net geraakt dat het alleen werkt als alle montage is voltooid. Het toevoegen van een onderdeel telt het niet correct mee in de stuklijst, omdat de QTE-kolom wordt hernoemd. Logica.

Ik denk dat de gemakkelijkste manier is om hetzelfde te doen, maar de originele QTE, die als zodanig wordt genoemd, te laten staan en het punt aan de nieuwe kolom toe te voegen. Daar zou het volledig moeten werken. Dat ga ik testen.

OK, ik bevestig dat het nu perfect werkt. Dus ik ben de tutorial goed aan het herschrijven.

1: Maak een nieuwe kolom en geef de eerste QTE-cel een naam. (met de punt)

2: Klik op de nieuwe kolom (op de letter, zoals E)

3: Voer de vergelijking 'QTE'+0{}'PCS' in (QTE zonder de punt). De hele kolom E zal dus dynamisch reageren op de hoeveelheid van elk onderdeel.

4: Klik met de rechtermuisknop op de letter van de QTE-kolom en vervolgens op verbergen>kolom

5: Wijzig de naam van de QTE-cel. in QTE (optionele stap, indien gewenst).

We zien dus alleen de QTE-kolom met de PCS, die vervolgens de originele QTE-kolom vervangt