In een stuklijst moet ik een tekst toevoegen na de hoeveelheid. Idealiter zou het er als volgt uitzien: Als de tekst op dezelfde regel blijft, zal het het minste kwaad zijn.
Ik heb geprobeerd een aangepaste prop in de kamer te maken, het werkt niet beter, hetzij door de prop rechtstreeks in de vergelijking aan te roepen, hetzij door een kolom te maken en vervolgens de kolom aan te roepen.
Een andere optie zou zijn om de tekst in een kolom te plaatsen en de lijn tussen de cellen te verbergen, maar ik heb niets gezien dat dit soort manipulatie mogelijk maakt.
@remrem: Op welk niveau zal het aldus gecreëerde eigendom zich op welk niveau bevinden ? Ik ben niet gewend om Smart Props te gebruiken;
@Sylk: Je bedoelt in de vergelijkingen? Er is geen mogelijkheid om vergelijkingen te maken in de MEP (voor zover ik weet) en in de assemblage wil SW geen string als ik een globale variabele maak.
2: QTE1pp aangepaste eigenschappen van teksttype en waarde "qte1@Pièce1.SLDPRT" PCS , vervolgens QTE2pp-waarde"qte2@Pièce1.SLDPRT" PCS , enz
Natuurlijk is de naam van het onderdeel van jou, maar door naar beneden te scrollen in de waarden die je op qte1 of qte2 klikt, voegt het deze vanzelf toe. Voeg gewoon PCS-ruimte achter toe.
3: In de kolom van uw nomenclatuur bewerkt u het hoeveelheidsvak en voert u vervolgens de vergelijking in = 'QTE1pp' en geldig, enz
Ik denk dan dat er geen keuze is, je moet doorgaan per rij met een cel (=D2" cte") met D2 die overeenkomt met de overeenkomstige hoeveelheidscel, dit maakt het mogelijk om het dynamische aspect te behouden, op voorwaarde dat je geen nieuwe kolommen invoegt, omdat de sw-tabel en in tegenstelling tot Excel de (identifiers!) van deze kolommen niet bewaart;)
Nou, in feite is de vergelijkingsoplosser in de nomenclaturen helemaal buggy... kolomnamen (geen ARTIKEL, QTE, enz.) retourneren een null-waarde in plaats van de waarde. De QTE lijkt dus "onzichtbaar" voor het PCS. Onmogelijk om er iets mee te berekenen. Als ik QTY +0 vraag, wordt 0 weergegeven, aangezien null+0=0. Als we null en "pcs" samenvoegen, wordt "pcs" weergegeven. Enz.
Grote bug. Jammer, want je probleem was in 5 seconden opgelost.
En als reactie op @Lynk het ook niet werkt met de cel, is D2"pcs" ongeldig en wordt de cel teruggezet naar de oorspronkelijke waarde (hetzelfde als het vergelijkingsveld leeg laten).
Ik had al 'QTE' +0' 'PCS' geprobeerd zoals hierboven vermeld, QTE is nul en werkt ook niet... en precies alle alternatieven van samenvoegingen, berekeningen, voorwaarden. Zonder succes.
Aan de andere kant! Ik heb net geraakt dat het alleen werkt als alle montage is voltooid. Het toevoegen van een onderdeel telt het niet correct mee in de stuklijst, omdat de QTE-kolom wordt hernoemd. Logica.
Ik denk dat de gemakkelijkste manier is om hetzelfde te doen, maar de originele QTE, die als zodanig wordt genoemd, te laten staan en het punt aan de nieuwe kolom toe te voegen. Daar zou het volledig moeten werken. Dat ga ik testen.