BOM met materiaal uit één stap

Hallo

Bij mij plaatsen we al onze plaatwerkbestellingen via STEP-bestanden.

Vervolgens maken we een tabel met materialen, maar het materiaal van de onderdelen wordt niet automatisch opgehaald door SolidWorks. Kun je me helpen?

8577-2REH.zip (202,2 KB)

Bedankt

Is het materiaal goed aangegeven in elk stuk?
In welke vorm van eigendom?
Welke eigenschap als dit inderdaad het geval is?

Hallo;

Voor zover ik het herinner, bevatten step-bestandsimporten geen enkel materiaal... Als dat de bedoeling is van je vraag.

Het materiaal wordt toegevoegd aan de onderdeleneigenschappen, maar bij elke export — of het nu in 203 of 214 is — wordt het automatisch **S235 JR DKP-materiaal opgeslagen in de modelonderdelen.
Dat gezegd hebbende, is het inderdaad het materiaal dat we het vaakst gebruiken, en onze tafels zouden normaal gesproken geen andere materialen moeten opleveren.

Ik herinner je eraan dat we de tabellen maken uit de STEP-bestanden.

Je hebt een deel van mijn vraag beantwoord, maar waarom zoekt de tafel niet naar het materiaal van de stukken?

Voor de uitleg maken we de nomenclaturen uit de stappen omdat onze basisbestanden multi-body gebruiken.

Ik denk dat het komt doordat je de eigenschappen op je importen niet namaakt.
Controleer of het gebied "Informatiesamenvatting→ Aanpassen of Configuratiespecifieke niet " leeg" is (althans voor de materiaaleigenschap).
Kun je een screenshot maken van een van je WWTP-herinvoeringen  ?
voorbeeld:

De stap is een veelgebruikt formaat voor verschillende softwareprogramma's en is niet geschikt om eigendommen te behouden. (behalve het nieuwe Step 254-formaat)
Het lijkt mij niet gepast om dit formaat te gebruiken voor de nomenclatuur; er zijn tools om het vanuit een SW-bestand te doen zonder een neutraal formaat (stap) te gebruiken.

Link naar de verschillende stapformaten

2 likes

Bijgevoegd zijn mijn step-importinstellingen

Het materiaal wordt toegevoegd in het tabblad aangepaste eigenschappen

Behalve stap 254 omdat we er nog geen toegang toe hebben gehad.

Dus er is geen optie om een gedetailleerde nomenclatuur te maken van een body-by-body assemblage met feedback over het materiaal?

Als de eigenschap " MATERIAAL " aanwezig is in je bestanden, maar niet in je nomenclaturen voorkomt, kijk ik naar de parameters die je vraagt bij het genereren van de tabel... Een kleine screenshot?
voorbeeld:
image

2 likes

Hallo
Dit is mogelijk met een lijst met gelaste onderdelen:

Door een " materiaal" kolom toe te voegen.
Hier is een voorbeeld van een mechanisch gelast frame waarbij ik plezier had met het veranderen van sommige materialen.

@anthony_bellin , zoals gezegd @Maclane als de eigenschappen aanwezig zijn wanneer je je STEP opent, betekent dit dat de eigenschap van de materiekolom in de tabel niet goed is.

1 like

Zelfs met een klassieke nomenclatuur is het mogelijk, je moet op 'los het onderdeel' klikken, en dan verschijnen de lichamen. Of zoals je deed door een kolom toe te voegen die naar de juiste eigenschappen wijst.

1 like

Nou, mijn screenshot is niet geweldig met de dubbele schermen, maar ik heb aangepaste eigenschappen en materiaal

Dank je, het zal ons helpen.

Let op de spelling van " MATERIAAL " in je " Eigendomsnaam "-nomenclatuur, het moet strikt hetzelfde zijn als de tekst van het eigendom (geen accent en alles in hoofdletters voor jou...) ... We zien Super-Génial niet in de screenshot...

1 like

Wees voorzichtig @ dat je de eigenschap niet twee keer in de lichamen hebt en in de kamer, in dit geval vult het de kolom niet.
Of SW nu gekozen is of niet! :smile:

Kun je me uitleggen waarom wanneer ik een nieuw onderdeel aanmaak, ons standaardonderdeel een materiaal toegewezen krijgt, maar ik de materiaaleigenschap niet kan vinden in het scroll-tabblad? .

Hallo;

De eigenschap " MATERIAAL " en het materiaal dat aan het onderdeel is toegewezen, zijn niet automatisch gekoppeld.
Je moet de eigenschap aanmaken (met de naam die je wilt) en vervolgens de definitie (Waarde/tekstexpressie) binden met het type " sw-material..."  »

Maar het blijft tekst.