Ik modelleer een vrij complexe set onderdelen. Mijn eindassemblage omvat subassemblages, die op hun beurt subassemblages bevatten, enzovoort op 5 of 6 niveaus. Simpel gezegd, laten we ons voorstellen dat ik een dorp modelleer, bestaande uit stadsblokken, bestaande uit huizen, bestaande uit muren.
Ik moet een specifiek niveau van subassemblage in mijn nomenclatuur weergeven. In het type nomenclatuur kunt u alleen kiezen tussen kamers en alleen de eerste verdieping, d.w.z. tussen muren en blokken. Hoe kies ik precies het niveau van subassemblage dat ik in mijn nomenclatuur wil opnemen?
Voor ontwerpflexibiliteit is het voor mij moeilijk om mijn subassemblages te laten ontploffen om het aantal montagefasen te verminderen.
Om wat meer precisie te bieden, moet ik stuklijsten gebruiken om het precieze aantal elementen te identificeren, om de elementen van een tekening te kunnen bubbelen, om configuraties te identificeren, enz.
Je moet alleen munten kiezen en spelen in de eigenschappen van de configuraties van elke subset (zelfs als er maar één configuratie is) met de opties promoten/verbergen. Het moet op elke subset worden gedaan om zich goed te verspreiden.
Het is goed. Ik heb het op dit niveau uitgeprobeerd en het werkt heel goed. In feite moet u op het thuisniveau naar alle configuraties gaan of inderdaad, standaard als er maar één is, en de eigenschappen van de configuratie controleren in de sectie BOM-opties, het vak Verbergen. Hierdoor kan het huis de informatie van deze componenten "verbergen" en wordt het alleen weergegeven tijdens een stuklijst op onderdeelniveau.
Dit is het probleem met stuklijsten met CAD-software (op dit punt ken ik alleen Sw en Inventor). Het kost een paar pogingen om de finesse en interacties van de instellingen te begrijpen.