Hoi allemaal
Ik probeer het standaard BOM-model te gebruiken dat SolidWorks de connector-tabel aanbiedt, maar ik kan geen connector koppelen/selecteren.
Zou je me willen informeren over de aanpak? Bij voorbaat dank.
Hoi allemaal
Ik probeer het standaard BOM-model te gebruiken dat SolidWorks de connector-tabel aanbiedt, maar ik kan geen connector koppelen/selecteren.
Zou je me willen informeren over de aanpak? Bij voorbaat dank.
Hallo meneer Corna,
Welkom op de site, in de hoop te kunnen helpen.
Dus wat is de versie van SW die je gebruikt. Kunt u ons een screenshot sturen, wat uw vraag betreft, ik begrijp dat u probeert uw nomenclatuur in uw plannen te positioneren.
Stuur ons hier wat meer details over.
@+.
AR.
@A_R het onderwerp is op SW-elektrisch voor info.
De community is minder belangrijk bij deze software, maar met een beetje geluk kan iemand je antwoorden.
Hallo sbadenis,
Bedankt voor de informatie, nog een fijne dag.
@+.
AR.
Hallo A.R,
Ik ben op Solidworks 2023 en je vindt screenshots bij dit bericht.
Voor de uitleg, de cel " Referentie :p lug-5..." " die je in de laatste schermafbeelding zult zien, lijkt geen link te hebben en SW stelt niet voor om een connector op de harnas te selecteren, wat ik logisch zou vinden, aangezien deze nomenclatuur beperkt is tot één onderdeel van de harnas en niet tot het geheel. De andere cellen aan de andere kant zijn van aangepaste eigenschappen die moeten worden opgevraagd zodra de connector is geselecteerd, denk ik.
Heel erg bedankt in ieder geval dat je me probeert te helpen.
@sbadenis kon ik zien dat er niet veel onderwerpen over elektriciteit gingen, maar ik dacht ook dat het misschien gewoon een SW-logica is die ik niet heb. En die kan worden getransponeerd naar het gebruik van een andere nomenclatuur.
Helaas spreekt deze connector-tafel mij helemaal niet aan en lijkt specifiek te zijn voor SW-elektrisch.
Aan de andere kant, misschien kunnen @Renaud_Pastani, @mathieu_coursault, @etudes_20 je beter begeleiden.
Ze zijn gevalideerd als de beste antwoorden op andere onderwerpen en zouden dankzij deze opmerking een melding moeten ontvangen die u later kan helpen.
Wat mij betreft, ik kan u niet meer helpen.
Hallo @m.corna ;
In je screenshot hierboven lijkt dit meer dan sterk op de eigenschappen van de " traditionele " BOM's van Solidworks:
Probeer het met de volgende opties:
Dan hangt het allemaal af van de eigenschappen van uw componenten en die worden gedeclareerd in uw " connector-table.sldbomtbt " BOM-sjabloon.
…
In Solidworks Help:
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldpiping/t_connector_table_templates.htm
en
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldpiping/t_customizing_routing_connector_tables.htm?id=23dc7b01d3e04f9c9adbb31c96373310#Pg0
Vriendelijke groeten.
Hallo @Maclane ,
Heel erg bedankt, ik ben erin geslaagd om de connectortabellen te maken en zoals ik dacht dat er de selectie van de connector is om de tabel te bewerken.
Mijn fout was om, zoals je hebt gemerkt, over te schakelen naar het tabblad " Annotatie → tabellen " waar het geen elektrische tabellen aanbiedt zoals degene die is gespecificeerd in de Solidworks-help. Ik moet het gemist hebben tijdens mijn onderzoek.
Ik herhaal, bedankt allemaal voor de hulp die jullie me hebben gegeven, het is geweldig!