Gelaste carrosserie-BOM

Hallo allemaal,
Mijn verzoek op dit moment gaat over de nomenclatuur van gelaste onderdelen.
Laat me het uitleggen; Voor de productie van onze gelaste constructies en meer specifiek om een volledige lijst van onderdelen te bewerken die met vlam gesneden moeten worden, exporteren we een tabel naar Excel om het ding opnieuw te bewerken.
Mijn probleem is dit; Om de identieke carrosseriereferenties in elk onderdeel te tellen, ga ik een assemblagelijst van materialen door en vink ik " Gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen" aan.
Als ik in Lijst in tabbladen blijf en dan oplos, werkt het goed, ik moet nog steeds in Excel werken via een dynamische tabel om de identieke referenties te groeperen.
Dit is echter theoretisch haalbaar door " Plattened " aan te vinken, alleen voegt het hier vreemd genoeg de gelaste lichamen samen die dezelfde beschrijving hebben. In mijn geval is de plaat, die " Sheet 100x100 Ep10 " heet, inderdaad 2 verschillende gelaste carrosserien met elk aantal gelaste onderdelen.
Weet iemand hoe je kunt samenvoegen door rekening te houden met het nummer en niet met de beschrijving?

Hier is het goede, bevredigende resultaat, maar het moet opnieuw worden bewerkt

Het resultaat dat de beschrijving groepeert

Hallo;

Ik weet niet zeker of ik alles heb begrepen, maar instinctief kijk ik naar de opties die worden aangeboden door:
image

Ten tweede is het normaal dat " Samengevoegde " lichamen dezelfde aanduiding hebben...

Nee, het probleem is dat het niet samengevoegd zou moeten worden omdat de lichamen niet hetzelfde aantal hebben. maar de beschrijving is identiek en daar besluit SolidWorks te fuseren.

Hallo,

Er zijn dingen die mij niet duidelijk zijn. Kunt u de constructie van assemblage, onderdeel en gelaste carrosserie specificeren? Misschien een voorbeeldbestand meeleveren?
Er is een bijzonder mechanisme bij het detecteren van identieke lichamen in een gelaste constructie. Ik hoop dat ze dezelfde logica hebben behouden bij het afvlakken van een assemblee-nomenclatuur...

1 like

Om het simpel te zeggen, een eenvoudig voorbeeld; Ik heb een samenstelling van 2 mechanisch gelaste onderdelen
A en B. A bestaat uit 2 gelaste lichamen; een buisreferentie A001 op een 100x10x10 draaitafelreferentie A002. B bestaat alleen uit een 100x100x10 plaat met een gat, referentie B001.
Om een tabel van gelaste onderdelen voor mijn hele zaak te extraheren, ga ik als volgt te werk:
Ik plaats een assemblage-BOM, bekijk de gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen en plat het dan uit.
Het probleem ontstaat op het niveau van afvlakken, omdat SolidWorks de carrosserieën A002 en B001 groepeert omdat hun gangbare beschrijving " Plaatmetaal 100x100x10 " is, maar hun onderdeelnummer is heel anders.
Ik heb de test gedaan met het monteurprofiel en het is hetzelfde. Je neemt twee verschillende stukken met elk een buis van dezelfde lengte, één met een gat en de andere niet. Nou, ze zitten op dezelfde lijn in de nomenclatuur met hoeveelheid 2.
De enige oplossing is om de stuklijst in te stellen op Lijsten in het tabblad. Maar in het geval van meerdere delen met herhalingen in de assembly maakt hij het totaal met de mano.

Oké...

probeer door het genereren van gelaste onderdelenlijst-ID's mogelijk te maken:

Niets aan die kant, maar je hebt me op een spoor gezet. Ik heb de parameter " gelaste assemblagegroep" onderzocht en helemaal onderaan staat Onderdeel Nummer (SW-Onderdeel Nummer), wat anders is dan de eigenschap ONDERDEEL NUMMER.
Vreemd genoeg heeft SolidWorks twee verschillende eigenschappen voor hetzelfde product gemaakt (nummering van de gelaste lichamen), maar die niet dezelfde impact hebben.

1 like

Hallo;

Ik vond dit, als het je kan helpen in je zoektocht:

Aan de andere kant zijn ze bij Solidworks minder spraakzaam:

1 like

Door "Beschrijving " uit te vinken, krijg je wat je wilt?

Sterker nog, zelfs zonder de beschrijving te verwijderen, werkt het perfect.
Voer alleen de eigenschap " SW onderdeelnummer " in in plaats van ONDERDEELNUMMER