Montage BOM en gelaste constructies

Hallo

Ik heb een assemblage die uit verschillende onderdelen bestaat. Deze onderdelen zijn opgebouwd uit meerdere gelaste constructie-elementen.

Zoals wat:

Montage: Deel A + Deel B + Deel C

Deel A: 1 staaf 2000mm + 3 staven 1500mm + 2 staven + 1000mm
Stuk B: 7 x 500mm + 10 x 800mm staven
Onderdelen C: 8 staven 1500mm + 4 staven 800mm

Ik wil op één vel een nomenclatuur van mijn gelaste onderdelen hebben die alle leden van deze 3 onderdelen groepeert.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest,
Ik ben op SW2017.

Fijne dag

Hallo

Ik zou zeggen dat door de 3 stukken in een plan in te voegen en de lijst met 3 gelaste onderdelen te genereren, het zou moeten lukken.

Fijne dag

Hallo

Met deze oplossing wordt een lijst A, een lijst B en een laatste C
De stukken, zoals in mijn voorbeeld, meten 800 in de delen B en C
Zal in verschillende lijsten staan.

Ik zou liever de mogelijkheid hebben om deze 3 lijsten van gelaste onderdelen samen te voegen tot één.

Is dit mogelijk?

Hallo

U moet een nomenclatuur in tabelvorm maken met "gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen"
Persoonlijk sorteer ik in "gedetailleerde nummering" waardoor ik de subassemblages kan behouden

Voorbeeld
1
1.1
1.2
1.3
2
2.1

En als u niet wilt dat de onderdelen A-B en C in de nomenclatuur voorkomen, maar alleen de lichamen van de subassemblages "ontbinden" op regel A, B en C

Bewerken: U moet de stukrekening naar links uitvouwen om toegang te krijgen tot de rechtermuisklik/ Ontbinden (klik met de rechtermuisknop op het mechanisch gelaste pictogram)
Zie afbeelding: 
https://ibb.co/kF73KU

1 like