Is er een manier om op de tekening van de hoofdassemblage een nomenclatuur te maken van alleen subassemblages (dus geen onderdelen), in een lijst met tabbladen en gedetailleerde nummering?
Je gaat me vertellen, ja, verberg gewoon de ongewenste lijnen, maar hier heb ik ongeveer 150 regels om te verbergen om er maar ongeveer 10 te behouden...
In je 3D open je je subassemblages. Op het niveau van de bouwboom kies je het 3e tabblad (configuration manager. Dit zijn twee boven elkaar liggende vierkanten).
Daar selecteert u de configuratie van uw assembly, rechtsklik, eigenschappen.
In "BOM-optie" heb je "weergave van onderliggende componenten bij gebruik als subassemblage". Selecteer "verbergen".
Gevalideerd en dat is het. Uit te voeren in elke betrokken subassemblage
Edit: aan de andere kant, je moet het doen voor elke configuratie van je assemblage .. of alleen voor de configuratie die wordt gebruikt in de tekening. De keuze is aan jou;)
Vervolgens selecteren we al deze onderdelen (door op de eerste te klikken, SHIFT (= shift)) ingedrukt te houden en op de laatste te klikken.
Vervolgens klikken we met de rechtermuisknop om ze allemaal uit te sluiten van de nomenclatuur (het lijkt erop dat we UPDATE ingedrukt houden), dankzij deze optie:
@coin37coin, bedankt voor je oplossing, het is precies wat ik zocht, ik had deze optie nog nooit gezien.
@.pl, ook bedankt, maar met deze oplossing is het probleem dat ik geen stuklijst meer zou hebben op de tekening van de subassemblage, en dan wordt het vervelend.