Nomenclatuur verdwijnt

Hallo

Elke keer als ik een assembly maak, plaats ik een stuklijst in mijn 3D. Tot dusverre goed.

Maar als ik deze assemblage opnieuw open, verdwijnt mijn nomenclatuur van het scherm...

Het zit nog steeds in de boom, maar is niet meer visueel.

Het is er echter nog steeds (zie het bijgevoegde bestand).

Enig idee hoe dit probleem op te lossen?

Bedankt!

capture.jpg

Hallo

Ik had ook dit probleem en ik denk dat de enige oplossing was om te verbergen en vervolgens de nomenclatuur weer te geven met een klik met de rechtermuisknop erop in de boom... of om zijn nomencalturuur in de 2D te maken.

2 likes

Welke versie van SW?

@Lucas: Ik verwijder de nomenclatuur om deze opnieuw in te voegen, waardoor ik hem weer kan hebben. Ik zou het proberen te verbergen, maar het is nog steeds pijnlijk.

Het is op SW2014 SP3.

Het is niet omdat je verborgen componenten in je assemblage hebt

en componenten met defecten, o.a. uw symmetrie

Probeer de defecten te repareren en vertel ons alles ;-)

@+ ;-)

In feite heb ik net het antwoord gevonden dat ik per e-mail had ontvangen.

Dit gebeurt wanneer u de annotaties verbergt in de 3D-weergaveopties,

Gegeven antwoord:

Dit is een normale werking van solidworks, doe een verbeterverzoek om de stuklijst te scheiden van de annotaties.

4 likes

hallo Jose-accessa,

U moet Alle annotaties (tabellen, threadweergaven, enz.) weergeven aanvinken in het menu Weergave.

Groetjes.

1 like

Ik had hetzelfde probleem, ik moest het verbergen en opnieuw laten zien.

Een besturing + Q of B van tijd tot tijd werkte ook.

Bedankt.

Verbergen - Show werkt, maar het is nog steeds gek dat je dit moet doen om een eenvoudige nomenclatuur weer te geven!

Zoals hierboven vermeld, beschouwt SolidWorks stuklijsten als een annotatie:

Een oplossing zou zijn om in plaats van alle annotaties te verbergen of weer te geven, alleen de tabellen te laten zien, maar het is een beetje vervelend als je tijdelijke assen, plannen en schetsen, enz. wilt weergeven.