Mechanisch gelast element BOM dat de lengte niet weergeeft

Hallo 

Ik heb een aantal vragen over mechanisch gelaste elementen:

1- Hoe komt het dat ik mijn lengte niet in mijn "lijst met gelaste onderdelen" heb staan?

2- Kunnen we mechanisch gelaste elementen gebruiken om de onderdelen alleen te scheiden, en met het hoofdbestand om de naam van elk onderdeel te laten verschijnen met hun beschrijving in de nomenclatuur? 

Voor de tweede vraag probeerde ik... Maar het lukt me niet om de onderdelen in de nomenclatuur te krijgen. Toch herkennen ze hun ouders.

De munt verschijnt in de "Voorraad-met de onbekende" boom.

test.png

Voor de lengte moet je kijken naar de eigenschappen van de lichamen in het 3D-model.

Ik weet niet zeker of ik de tweede vraag begrijp:
Heeft u een ASM met een mechanisch gelast onderdeel en wilt u de lijst zien van carrosserieën waaruit het bestaat?
U moet "Tabelleerlijst" en "Gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen" kiezen, vervolgens het zijpaneel van de stuklijst uitvouwen en via de rechtermuisknop op het pictogram "mechanisch gelast" kiezen, "Ontbinden".

Probeer vanuit het oogpunt van woordenschat onderscheid te maken tussen het begrip deel en lichaam (een deel bestaat uit lichamen). Vanuit het oogpunt van SW is een mechanische las een onderdeel, ook al spreken we van taalmisbruik van montage.

1 like

Sorry dat ik het slecht uitdruk...

Ik had het over de lichamen waaruit het stuk gelaste constructie bestaat.

Eigenlijk wat ik aan mijn kant deed: Klik met de rechtermuisknop op een van de lichamen en "voeg in een nieuwe kamer in" (zie bijlage).

Als dit de juiste methode is?

sans_titre.png

Dan voor de eerste vraag, hier zijn mijn eigendommen bijgevoegd. 

Ik begrijp niet waarom het niet komt opdagen.

capture.png

Hallo

Ik denk dat @Stefbeno dit aan je ga uitleggen: maar ik vind dit echt merkwaardig
[[  Klik met de rechtermuisknop op een van de lichamen en "voeg in een nieuwe kamer in" (zie bijlage). ]]

Zoals ik het begrijp, is er een hiaat omdat je lichaam, dat geen onafhankelijk  stuk is, in een kamer zou moeten worden ingevoegd of in dezelfde kamer zou moeten worden ingevoegd, wat gelijk staat aan dupliceren in dezelfde kamer en niet invoegen????

@Stefbeno is goed om het verschil tussen  lichaam en onderdeel te specificeren!

Kunt u aangeven wat u wilt doen, want de pb kan daar vandaan komen?

Vriendelijke groeten

1 like

Ik heb verschillende mechanisch gelaste onderdelen, en in deze delen zou ik een andere boorpositionering hebben. Om dit te doen, wilde ik de carrosserieën scheiden en ze een andere naam geven voor elk mechanisch gelast element om duidelijker te zijn tijdens de productie. Daarna, om de mechanisch gelaste onderdelen in een plan te kunnen zetten met de nomenclatuur en de verschillende carrosserieën die ik heb gescheiden. Als dit inderdaad mogelijk is.

Hallo

Voor de 1e vraag, en ik denk dat het begon in SW2016 (niet zeker), doet het het vaak met mij. Voorheen vulde de lengtekolom zichzelf in, maar sinds enige tijd moet je:

1 Klik op de kolomkop "lengte" van de lijst met gelaste onderdelen (zie afbeelding 1) 

2) ga dan naar de linkerkant van het scherm; in de properties manager en (her)kies "Lengte" in het veld "Custom property" (zie afbeelding 2)

Normaal gesproken loopt hij vanzelf vol

Ik voel me ineens minder alleen....!! ;-)

A+

Hubert

capture.jpg
2 likes

De kolom "Lengte" moet worden gecorrigeerd, zoals @Hubert al zei.

Maar bovenal moet je een correct nomenclatuurmodel maken, anders herhaalt het probleem zich bij elke nieuwe tekening.

Om dit te doen, neemt u de juiste stuklijst op en wijst u vervolgens SW aan naar waar deze zich bevindt. ('Locatie van het bestand')

2 likes

"Ik heb verschillende mechanisch gelaste onderdelen, en in deze onderdelen zou ik een andere boorpositionering hebben. Om dit te doen, wilde ik de carrosserieën scheiden en ze een andere naam geven voor elk mechanisch gelast element om duidelijker te zijn tijdens de productie. Daarna, om de mechanisch gelaste onderdelen in een plan te kunnen zetten met de nomenclatuur en de verschillende carrosserieën die ik heb gescheiden. Als dit inderdaad mogelijk is. "

Dit alles lijkt me erg ingewikkeld, heb je al eerder met Catia gewerkt?

Wat ik in eerste instantie zou doen:
Met dezelfde lichaamsbasis, als er alleen de gaten zijn die veranderen (bestaan, positie, aantal), kun je configuraties maken.
De naamgeving van de lichamen kan worden gedaan op het niveau van de lijst met gelaste onderdelen, die u zult gebruiken om de tabel met dezelfde naam in de tekening te maken.
In deze tekening is het eenvoudig om alleen een lichaam weer te geven in plaats van het onderdeel (kies "lichaamsselectie" in de functiemanager van de weergave).

Als het niet past, is het mogelijk volgens de behoefte (standaard mechanisch gelaste basis om aan te passen aan een zeer groot aantal klanten bijvoorbeeld) en als er alleen materiaalverwijderingen zijn, ga ik voor een assemblage met montagefuncties. Het is dan nog steeds mogelijk om de eigenschappen van gelaste onderdelen te herstellen.

1 like

Bedankt allemaal voor het beantwoorden van mij en voor het geven van advies!