Stuklijst en verborgen onderdelen

Hallo

Kunnen we verborgen delen uitsluiten van de nomenclatuur van een tekening (in mijn patch heb ik drie zichtbare stukken en 5 in de nomenclatuur (2 verborgen)?

Als dat zo is, zou ik deze keuze graag op de tekening willen hebben en niet op de eigenschappen van het onderdeel, wat gevolgen zou hebben voor alle tekeningnomenclaturen.

Julian

2021-09-07_08h33_00.png
1 like

Hallo

Het is mogelijk om onderdelen uit te sluiten van de stuklijst door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken en vervolgens Uitsluiten van stuklijst aan te vinken.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

3 opties:
- op ASM-niveau, componenten uitsluiten van de stuklijst (zelfs als dit betekent dat er een specifieke configuratie moet worden gemaakt);
- op ASM-niveau, zet de componenten in de verwijderde staat (nog te bezichtigen bij de configuraties);
- Verberg de component in de stuklijst.

Welk type stuklijst gebruikt u (alleen onderdelen/eerste niveau)? Waarom zijn deze componenten verborgen?

3 likes

Hallo 

Er moet rekening mee worden gehouden dat alleen in delen (lichaam) die zijn verwijderd dat de totale massa relevant is, het verbergen of uitsluiten van delen van de nomenclatuur hun massa niet verwijdert. 

1 like

@stefbeno 

Dit is een eerste niveau, ik vermijd verwijdering om de configuraties niet aan te hoeven raken en om te voorkomen dat ik beperkingen verlies met een connex of bovenliggende assembly. Ik denk dat het beter kan, maar het vereist meer kennis van de software.