Nomenclatuur en mechanisch profiel

Hoi allemaal 

Ik teken momenteel glazen daken in solidworks 2018 met de tool "mechanisch gelaste elementen". Ik heb in mijn bibliotheek een profiel "Finned tube 50X30-2 WINGS OF 20 TE(1)". Wanneer ik echter de tabel met gelaste onderdelenlijsten maak, is hier de naam waaronder naar de buis wordt verwezen: 25X50 gevinde buis-120 vleugel. 

Dit kan leiden tot fouten bij het bestellen. 

Weet je waar de discrepantie vandaan kan komen? 

Ik kijk uit naar uw terugkeer, 

Fijne dag 

Hallo

Ik denk dat het verschil voortkomt uit het feit dat "Buis met vinnen 50X30-2 WINGS OF 20 IN TE" de naam is van uw bestand in uw bibliotheek en dat "buis met vinnen 25X50-1 vleugel van20" de waarde is van de eigenschap "Beschrijving" in de aangepaste eigenschappen, zie HIER.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo, probeer in de map te zien waar uw SLDLFP-bestand (bestand van de gelaste constructiefunctie) is opgeslagen. Als u in Windows Verkenner naar de eigenschappen van dit bestand gaat, moet het een beschrijvingseigenschap hebben die kan verschillen van de naam van het bestand en die overeenkomt met de naam die in uw nomenclaturen wordt gebruikt.

De eenvoudigste manier om het te wijzigen, is door uw SLDLFP-bestand te openen met Solidworks en het op te slaan door de beschrijving te wijzigen.

capture-1.png
2 likes

Ik heb de beschrijving beschrijving in het SLDLFP-bestand gezet. 

Het was dit probleem, maar ik begrijp niet waar hij deze naam vandaan heeft.

Bedankt voor de hulp, 

Uw bibliotheek is waarschijnlijk gemaakt door een bestand te kopiëren en te plakken en aan te passen en de persoon die het heeft gemaakt moet zijn begonnen met uw " 25X50-1 wing 20" vinnen buis en vergeten zijn de beschrijving te wijzigen.

2 likes

Om uw beschrijving te laten volgen, moet de waarde worden opgegeven zoals hieronder, u moet de constructieafmetingen van uw schets selecteren.

2 likes