Ik probeer momenteel onze documentsjablonen voor onze masterplannen te verbeteren, maar het lukt me niet om iets te doen. Ik heb in mijn documentsjabloon een vooraf gedefinieerde weergave gemaakt en ik zou graag een nomenclatuur willen invoegen die bij deze weergave hoort, maar onmogelijk... SolidWorks lijkt dit niet te willen doen omdat de vooraf gedefinieerde weergave niet naar een model verwijst Ik vind het nogal jammer, heeft iemand enig advies of een oplossing?
Het is niet mogelijk om een stuklijst in een vooraf gedefinieerde lijst te plaatsen. Aan de andere kant kunt u uw ankerpunt maken en hoeft u alleen maar de nomenclatuur in te voegen door een weergave te selecteren.
SolidWorks staat niet toe dat u een vooraf gedefinieerde weergave invoegt die geen model of modelreferentie bevat.
U kunt dit probleem oplossen door een sjabloon of sjabloonverwijzing toe te voegen aan uw vooraf gedefinieerde weergave. U kunt dit doen door gebruik te maken van het contextmenu of de PropertyManager.
Kleine tip: U laat een assemblage achter in uw MEP-model, bijvoorbeeld 2 kubussen (kamer1, kamer2) met een nomenclatuur die wordt opgehangen waar u maar wilt. Wanneer je een plan maakt, klik je in de weergave en vervang je vervolgens het sjabloon.