Aangepaste stuklijst

Hallo

Op Solidworks heb ik relatief complexe samenstellingen en moet ik ze tekenen. Voor een minimum aan duidelijkheid in deze, zou ik mijn assemblage willen opsplitsen in verschillende "subsets" om ze afzonderlijk te behandelen.

Ik heb mijn hele assemblage in mijn tekening ingevoegd en "de elementen verborgen" die ongewenst waren in de weergave. Er blijven echter verschillende elementen over:

• Allereerst, als ik bubbels invoeg, is de nummering die van de volledige assemblage, niet alleen de bewaard gebleven elementen: ik heb nog ongeveer twintig stukken over, maar ik heb elementen genummerd 32, 45, 38, enz.
  • Vervolgens, en gerelateerd aan het eerste punt, wanneer ik een nomenclatuur invoeg, is het de nomenclatuur van het geheel die wordt ingevoegd, en niet alleen die van de elementen die in de weergave bewaard zijn gebleven.

Ik heb niet veel ervaring met solidworks en ik geef nederig toe dat ik al heel lang mijn neus breek voor het probleem, ondanks mijn vele onderzoeken over het onderwerp. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn doelen kan bereiken of een alternatieve methode om een vergelijkbaar resultaat te bereiken?

Alvast bedankt voor je tijd!

Genadig

Hallo

Probeer uw nomenclatuur in te voegen door op de weergave te klikken die eerder overeenkomt.

Edit: in feite zal het alleen werken als je hebt verwijderd van de lichamen of onderdelen in de 3D.

Als het alleen op het plan staat, dan is het nutteloos.

Over het algemeen raad ik niet aan om lichamen of onderdelen op het plan te verbergen.

Het is beter om een configuratie in de 3D te maken, zodat deze op verschillende weergaven kan worden gebruikt en de stuklijsten en bubbels overeenkomen met wat wordt weergegeven.

7 likes

Ja, Lucas heeft gelijk. Het wordt niet aanbevolen om carrosserieën of onderdelen te verwijderen.

Wat ik wel kan toevoegen: We maken vaak stuklijsten van enkele honderden verschillende onderdelen.

Om dit te doen, maken we een pagina met alle weergaven van de vergadering en vervolgens een pagina met nomenclatuur.

Dit is beter leesbaar omdat je de weergaven en de tabel op verschillende pagina's hebt.

Vervolgens maken we nomenclaturen van elke subassemblage met alle nodige details en zichtbaarheid.

5 likes

+1 voor @ remrem

Ik had het niet beter kunnen zeggen

1 Tekening van de genassemblage

Verschillende tekeningen voor subassemblages met hun specifieke stuklijsten

1 pagina van de BOM van de genassemblage

@+

1 like

Ik ben het ermee eens. Pl en remrem.

Ik zou ook verschillende configuraties doen. om alleen weer te geven wat nodig is.

En hoe accuraat de naamgeving is!

Aan de andere kant, voor het coördinatensysteem, voeg ik een eigenschap van het coördinatensysteem toe aan mijn componenten en gebruik ik het voor mijn nomenclatuur (het bespaart me het hebben van rep.1 enz....) 

1 like

Hallo

U kunt een stuklijst van uw volledige set invoegen in "alleen eerste niveau"

Speel dan wat met "Uitsluiten van stuklijst" en de "Componentopties..." "

option_composants.jpg
1 like

Een tip die ook interessant kan zijn:

Voeg aanzichten toe die betrekking hebben op het model, vooral voor de verschillende lichamen van mechanisch gelaste eenheden, oxy-cuts (of assemblages gemaakt in onderdelen, maar ik raad het niet aan).

U kunt eenvoudig een enkele hoofdtekst op een tweede pagina invoegen, voor meer informatie:

http://help.solidworks.com/2012/French/solidworks/Sldworks/Relative_to_Model_View.htm

1 like

Dank u voor al deze antwoorden.

In principe had ik al het idee dat we één pagina nodig hadden voor de assemblage en één pagina voor de nomenclatuur. 

Dus ik ga je advies opvolgen: ik probeer de oplossing die bestaat uit het maken van een configuratie van mijn assemblage door alles te verwijderen dat ik als "nutteloos" zal beschouwen voor mijn tekening. Nu heeft de nomenclutuur eigenlijk het juiste aantal referenties in relatie tot de configuratie, de juiste hoeveelheden... Maar al het andere is leeg!!

Ik probeer erachter te komen wat ik had kunnen aanraken...

capture2.jpg

Het is een deelbestand. SLDPRT of montage. SLDASME?

Als het deel uitmaakt van mechanosofisch gelaste lichamen, moet u de eigenschappen van elk van de lichamen invullen, zie hier:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/proprietes-mecano-soudees.html

Geen probleem, het is een montagebestand en geen mechanisch gelaste carrosserie, en de aangepaste eigenschappen van elk onderdeel zijn goed geïnformeerd. Wat me verbaast, is dat ik alle onderdelen van de assemblage had (dus te veel onderdelen, vandaar mijn probleem) en dat ik nu geen gegevens heb...

Is het hetzelfde model van nomenclatuur?

Hallo

Waarom maak je geen echte subassemblages in 3D, wat heeft het voor zin om de tekening of de configuraties te herwerken? Als uw machine in werkelijkheid in verschillende subs aan elkaar is geassembleerd, waarom zou u ze dan niet rechtstreeks maken?

@+

2 likes