Aangepaste stuklijst

Hallo

Op Solidworks heb ik relatief complexe samenstellingen en moet ik ze tekenen. Voor een minimum aan duidelijkheid in deze, zou ik mijn assemblage willen opsplitsen in verschillende "subsets" om ze afzonderlijk te behandelen.

Ik heb mijn hele assemblage in mijn tekening ingevoegd en "de elementen verborgen" die ongewenst waren in de weergave. Er blijven echter verschillende elementen over:

• Allereerst, als ik bubbels invoeg, is de nummering die van de volledige assemblage, niet alleen de bewaard gebleven elementen: ik heb nog ongeveer twintig stukken over, maar ik heb elementen genummerd 32, 45, 38, enz.
  • Vervolgens, en gerelateerd aan het eerste punt, wanneer ik een nomenclatuur invoeg, is het de nomenclatuur van het geheel die wordt ingevoegd, en niet alleen die van de elementen die in de weergave bewaard zijn gebleven.

Ik heb niet veel ervaring met solidworks en ik geef nederig toe dat ik al heel lang mijn neus breek voor het probleem, ondanks mijn vele onderzoeken over het onderwerp. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn doelen kan bereiken of een alternatieve methode om een vergelijkbaar resultaat te bereiken?

Alvast bedankt voor je tijd!

Genadig

Hallo

Probeer uw nomenclatuur in te voegen door op de weergave te klikken die eerder overeenkomt.

Edit: in feite zal het alleen werken als je hebt verwijderd van de lichamen of onderdelen in de 3D.

Als het alleen op het plan staat, dan is het nutteloos.

Over het algemeen raad ik niet aan om lichamen of onderdelen op het plan te verbergen.

Het is beter om een configuratie in de 3D te maken, zodat deze op verschillende weergaven kan worden gebruikt en de stuklijsten en bubbels overeenkomen met wat wordt weergegeven.

7 likes

Ja, Lucas heeft gelijk. Het wordt niet aanbevolen om carrosserieën of onderdelen te verwijderen.

Wat ik wel kan toevoegen: We maken vaak stuklijsten van enkele honderden verschillende onderdelen.