Niestandardowe zestawienie komponentów

Witam

W Solidworks mam stosunkowo złożone złożenia i muszę je rysować. Dla minimalnej jasności w tym temacie, chciałbym podzielić mój zestaw na kilka "podzbiorów", aby traktować je osobno.

Wstawiłem cały mój zespół do mojego rysunku i "ukryłem niechciane elementy" w widoku. Pozostaje jednak kilka elementów:

• Po pierwsze, kiedy wstawiam bąbelki, numeracja jest taka sama jak całego zespołu, a nie tylko zachowanych elementów: zostało mi około dwudziestu elementów, ale mam elementy ponumerowane 32, 45, 38 itd.
  • Następnie, w odniesieniu do pierwszego punktu, kiedy wstawiam nomenklaturę, wstawia się nomenklaturę całości, a nie tylko nazewnictwo elementów zachowanych w widoku.

Nie mam dużego doświadczenia z solidworks i skromnie przyznam, że od dłuższego czasu łamię sobie nosa w tym problemie, mimo moich licznych badań na ten temat. Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak osiągnąć moje cele lub alternatywną metodę, aby osiągnąć podobny wynik?

Z góry dziękuję za poświęcony czas!

Klemens

Witam

Spróbuj wstawić swoją nomenklaturę, klikając widok, który odpowiada wcześniej.

Edycja: w rzeczywistości zadziała to tylko wtedy, gdy usunąłeś obiekty lub części w 3D.

Jeśli jest tylko w planie, to jest bezużyteczny.

Ogólnie rzecz biorąc, nie polecam ukrywania ciał lub części na planie.

Lepiej jest utworzyć konfigurację w 3D, aby można było jej używać w kilku widokach, a zestawienia materiałów i bąbelki odpowiadały temu, co jest wyświetlane.

7 polubień

Tak, Lucas ma rację. Nie zaleca się usuwania obiektów lub komponentów.

Co mogę dodać: Często wykonujemy zestawienia materiałowe kilkuset różnych komponentów.

W tym celu tworzymy stronę ze wszystkimi widokami złożenia, a następnie stronę z nomenklaturą.

Jest to bardziej czytelne, ponieważ widoki i tabela znajdują się na różnych stronach.

Następnie wykonujemy nomenklatury każdego podzespołu z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółów i widoczności.

5 polubień

+1 dla @ remrem