Stuklijst van afgeleide onderdelen in deeltekening

Hallo
Allereerst ben ik in SW2021.
Ik heb een onderdeel dat afgeleide onderdelen bevat, in dit geval een specifiek leidingelement met afgeleide onderdelen, kragen en flenzen.
Is het mogelijk om in de tekening van dit onderdeel een stuklijst te maken die de lijst van deze afgeleide onderdelen bevat?
Bedankt.

1 like

Ik denk het niet, want het geïmporteerde onderdeel wordt een functie.
Waarom maak je geen assembly?
Voor mij zijn de onderdelen makkelijker te importeren, te verplaatsen, een stuklijst is mogelijk en indien nodig is de functie om een virtueel onderdeel toe te voegen (of niet) voldoende.

2 likes

Hallo

Als je Solidworks PDM hebt, lijkt het mogelijk: SOLIDWORKS PDM 2021 Verwijzingen naar afgeleide onderdelen weergeven (javelin-tech.com)

Het is mogelijk, het moet alleen zo zijn dat de lichamen niet samensmelten.
Het ideaal is zelfs om door de omgeving van de " gelaste constructie" te gaan (klik gewoon op dit pictogram:
image).
U kunt dan een lijst maken van gelaste onderdelen.

@sbadenis : Dit is een vrij gebruikelijke manier om dingen te doen in piping, het vermijdt het maken van een PRT-bestand voor elk stuk buis, terwijl gebruik wordt gemaakt van een bibliotheek met standaardelementen (flenzen, taps, enz.).

2 likes

@stefbeno voor mij voor de leidingen, montage met de flenzen, ellebogen en een virtueel deel (of niet voor flow) met alle buizen in de bouw gelast.
Ik vind het sneller en schoner. Maar blij om een andere methode te leren!

1 like

Ik ben ook meer voorstander van het maken van een assemblage.

Uit het hoofd herinneren geven de elementen van een lijst met gelaste onderdelen de voorkeur aan de eigenschap " Beschrijving ", terwijl het bij een assemblage meer in het algemeen " Aanduiding " is in de stuklijsten.
Dit is waarschijnlijk dubbelzinnig.

1 like

Hallo
Dank u voor uw antwoorden,.
Het is een onderdeel dat ik heb teruggevonden dat door een stagiair is gemaakt, het doel was niet om het opnieuw in elkaar te hoeven zetten.
Nou, ik denk dat ik het niet ga knippen, omdat niets in de buurt komt van wat ik in mijn assemblages heb in termen van nomenclatuur (terwijl de persoonlijke eigenschappen hetzelfde zijn)
In ieder geval, bedankt voor je reactievermogen, er wordt bewijs geleverd dat het beter is om een vergadering te doorlopen.
Fijne dag.

1 like

Het hangt allemaal af van je behoefte @pascal.babel . Ik gebruik vaak het afgeleide deel ... maar het is zeker dat ik daarna geen stuklijst meer nodig heb. Het is meer voor onderdelen met aangepaste bewerking :slight_smile: