Stuklijst voor subassemblage

Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een stuklijst te maken voor alleen een subassemblage van een assembly?

Heel erg bedankt en een fijne dag allemaal!

Hallo

In CREO hoef je alleen maar de subassemblage te activeren en de stuklijst wordt op basis daarvan gemaakt. Misschien is de bediening anders onder SW, maar je weet maar nooit!

1 like

Hallo

Helaas moeten we elk van de assemblages en onderdelen één voor één uitsluiten, hier is de methode:

Onderdelen van stuklijstassemblage uitsluiten:

1. Klik in het assemblagedocument met de rechtermuisknop op de component en selecteer Componenteigenschappen.
  2. Selecteer in het dialoogvenster Componenteigenschappen de optie Uitsluiten van stuklijst en klik vervolgens op OK. 
1 like

Het kan heel ingewikkeld zijn.

Ik denk dat ik ga gaan om vals te spelen en een weergave buiten de tekening te maken, een stuklijst te maken en dan mijn algemene weergave op die stuklijst te richten om de juiste nummering te krijgen ...

1 like

Ik zou ook een SLDPRT van mijn hoofdassemblage kunnen maken, de betreffende onderdelen aan een assemblage met die SLDPRT kunnen toevoegen en die SLDPRT kunnen uitsluiten van de stuklijst.

Op die manier heb ik maar één stuk om uit te sluiten denk ik?

Anders moet u uw onderassemblage buiten uw plaat plaatsen en de nomenclatuur invoegen die bij deze weergave hoort.

2 likes

Hallo

Er zijn verschillende manieren om dit te doen.

De 1e: in je 3D klik je met de rechtermuisknop op de onderdelen/assemblage die je niet in de nomenclatuur wilt zien => eigenschap => uitsluiten van de nomenclatuur.

Vervolgens voegt u uw nomenclatuur in door alleen de onderdelen te tonen. Op deze manier ziet u alleen de onderdelen van uw subassemblage.

De 2e: Zoals aangegeven door Bart (we kruisten elkaars pad op deze vraag) voeg je je subassemblage toe aan je tekening en koppel je je nomenclatuur eraan

Aan de andere kant kun je geen bubbels op de weergave plaatsen met de volledige set, alleen op je weergave met de subset. Tenzij er een speciale manip is. Bart?

Waarom deze vraag? (Welke context?)

1 like

"Anders moet je je onderassemblage buiten je plaat plaatsen en de nomenclatuur invoegen die bij deze weergave hoort." dat is wat ik hierboven zei.

Context: Machinehuis.

ho, en ik was het bijna vergeten. Het is waarschijnlijk degene die het beste bij je past.

Je maakt een nomenclatuur per tabblad, kiest met nummering (gewoon om je weg te vinden) ... Verwijder vervolgens alle regels die u er niet in interesseren.

Zo kun je altijd je bubbels op het overzicht richten

Of u kunt als alternatief, nog eenvoudiger, de volledige stuklijst weergeven en vervolgens alle regels selecteren die u niet wilt (SHIFT + CLICK selecteert alle onderdelen op een rij; CTRL + CLIC selecteert de onderdelen één voor één), dan verbergen we ze voor de nomencalture, zoals in deze afbeelding:

https://forum.solidworks.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-303110-46669/450-519/hide+row.png

1 like

Of u kunt een lijst met onderdelen in de boom selecteren of door een geavanceerde selectie of op materiaal zoals in de onderstaande video, om alle geselecteerde objecten uit te sluiten van de nomencalture:

https://www.youtube.com/watch?v=aNs6c4UtKqI

Als u een subassemblage heeft, wordt er als zodanig naar verwezen met de juiste naam

Dus als je eenmaal bent geregistreerd, hoef je alleen maar je nomenclatuur van deze genoemde vergadering te maken

en om deze genoemde nomenclatuur te kopiëren en te plakken waar u maar wilt

@+ ;-))

@gt22 deze manier kan ik de bubbels niet goed krijgen op mijn overzicht

Exclusief: Nee omdat ik elders in deze hoofdassembly een stuklijst gebruik
Meet een assemblage uit het zicht, nee omdat ik de bubbels niet kon hebben

Of maak anders een configuratie. Onderdelen uitsluiten van de nomenclatuur?

Ik weet niet of "uitsluiten van nomenclatuur" werkt met configuraties? 

Edit:  dit is de oplossing, je moet een speciale configuratie maken, de parameter "uitsluiten van de nomenclatuur" wordt goed in aanmerking genomen in de configuraties

1 like

Kijk op deze link

http://www.forum-cao.fr/viewtopic.php?f=3&t=1391

We praten over nomenclatuur en bubbels via subassemblages

en om dezelfde bubbels aan de onderdelen te koppelen

in de hoop je geluk te vinden om deze vraag op te lossen

Je hebt veel onopgeloste vragen, het is heel verrassend via de gemaakte antwoorden

@+ ;-))

Zie ook deze link

https://www.youtube.com/watch?v=RG-bBzkPYJo

@+ ;-))

Hallo

Misschien heb ik een oplossing

Maak in de hoofdassemblage een configuratie waarin alles wordt verwijderd, behalve de subset die de stuklijst wil hebben.

Maak in de tekening, vanuit de hoofdoverzichtsweergave, een stuklijst door de nieuw gemaakte configuratie te kiezen en de optie "Alleen onderdelen" aan te vinken

Het is mogelijk om een stuklijst te maken met de onderdelen en samenstellingen op het hoogste niveau, maar de ballon kan alleen overeenkomen met een stuklijst (klik met de rechtermuisknop op de weergave, eigenschap, koppel de ballontekst aan de opgegeven tabel)

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest

Ik heb een screenshot gemaakt

De eerste nomenclatuur is de nomenclatuur van de hoofdset, met de configuratie waarbij alleen de subset niet wordt verwijderd

De tweede is de nomenclatuur op het eerste niveau van de hoofdset (de deelverzameling is gebubbeld 1)

De derde is de nomenclatuur van het eerste niveau van de deelverzameling

nomenclature.jpg
Ja, hier is eigenlijk de oplossing om configuraties te maken en ongewenste onderdelen uit te sluiten met de optie "uitsluiten van de stuklijst" met deze manip. Je krijgt alleen de onderdelen die je wilt en het werkt!
1 like