Ik ben hier om uw hulp te vragen, omdat ik probeer een stuklijst te extraheren uit een SOLIDWORKS-assemblage die gegevens bevat die zijn getagd in " Component Reference ".
Mijn kleppen (enkele referentie) hebben bijvoorbeeld verschillende TAG's (" RH-VM-01 ", " RH-VM-02 " ,...) en ik zou graag de volledige lijst van al deze TAG's in Excel willen hebben . Maar als ik het extract doe, brengt de tool al deze kleppen samen omdat dezelfde referentie en alleen een TAG omhoog gaat in plaats van ze allemaal voor mij op te sommen.
Hoe doe je de extractie? Via de nomenclatuur van het bouwplan, met een Tirs-software zoals Smartbom (MyCadTools Visiativ)? Bekijk vervolgens hoe de groepering op extractniveau gebeurt volgens de gebruikte methode. Zijn de TAGS in een aangepaste eigenschap? Bewerken: Een kleine schermafbeelding voor/na extractie kan ook helpen bij het begrijpen
Getest op montage of tekening. Zodra de kolom " Componentreferentie " wordt weergegeven, wordt één rij per component weergegeven zonder ze te groeperen. SW2023 SP5 Bewerken: door de tabel op te slaan in Excel
TAGS worden rechtstreeks naar de eigenschap van de component geschreven onder componentverwijzing:
Voor het extract heb ik getest met de SmartBom van MyCADTool maar ook met het invoegen van een nomenclatuurtabel in de boomstructuur die ik daarna in excel opsla:
hier kunnen we zien dat de BSPxxxxx-klep in x24 hoeveelheid is gedebiteerd, maar ik heb alleen een TAG (EI-VM-018) die omhoog gaat in plaats van 24 TAG en dus hoeveelheid 1.
Getest onder Smartbom, groepeert het effectief de lijnen zonder rekening te houden met de verschillende componentref. Het is echter heel goed mogelijk dat ik een optie heb gemist, reproduceert u het probleem @fmarchand ? Aan de andere kant geen problemen bij extractie onder excel via MEP.
Ik bevestig inderdaad dat het goed werkt door de tekening door te nemen, door de nomenclatuur in dezelfde lay-out te genereren en door deze nomenclatuur op te slaan in Excel.
Ik word geconfronteerd met hetzelfde onderwerp en ik kan de elementen niet loskoppelen door verwijzing. Dus werkt het zoals @Nicko zegt en @Cyril_f op dit moment wel of niet zoals @fmarchand zegt.
Dit werkt alleen als het vakje " groepspijpen of buizen met identieke diameters en specificaties" niet is aangevinkt, maar het vertekent de hoeveelheden van de buizen.