Stuklijst routeren

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de Soliworks routeringsmodule, ik zou graag de naam van de bestanden willen kunnen wijzigen, d.w.z.:

Bij het aanmaken van de routing maakt solidworks automatisch bestanden aan zoals: "PIPE DN50 - Ø60.3, 5"

Ik wil deze naam "PIPE DN50 - Ø60.3, 5" wijzigen in "PIPE DN50 - Ø60.3 - 05".

Iemand een idee?

Bedankt allemaal!

1 like

Ik weet niet al te veel over de routeringsmodule, maar als deze het principe van de gelaste constructiemodule gebruikt, worden dit soort gegevens opgeslagen in het schetsbestand van de sectie. Het kan hetzelfde zijn, met een eigenschap "beschrijving" die de beschrijving geeft en kan worden gewijzigd.

2 likes

Hallo

Ik heb de freesmodule niet te veel gebruikt, maar zou het niet zijn zoals bij mechanisch lassen: er is een map met de lijst van onderdelen (of lichamen) in de as.

Je moet  met de rechtermuisknop klikken en vanuit dit venster kun je de naam wijzigen (wees voorzichtig, er zijn verschillende tabbladen, voor gelaste onderdelen is het in de eerste denk ik), ik denk dat je het hebt over de beschrijving (veld dat je misschien moet toevoegen als het nog niet aanwezig is).

Ik hoop dat ik je heb geholpen!

2 likes

Ik kan het handmatig doen met de eigenschappen van de configuratie van de gegenereerde buis.

Aan de andere kant niet in automatisch.

Bedankt!

Edit: antwoord op de verkeerde vraag.

Om de standaardnaam te wijzigen, kunt u proberen naar:

Maak eerst een back-up!

\design bibliotheek\routing\Standaard Tubes.xls

En bewerk de kolom:

$PRP@Piping-identificatie

Bronnen: 

http://help.solidworks.com/2014/french/solidworks/sldpiping/t_creating_pipe_tube_part.htm

http://help.solidworks.com/2012/french/solidworks/sldpiping/hidd_options_routing_file_locations.htm

Ik denk dat met deze techniek de naam van het bestand zal worden gewijzigd, maar ik zou nog steeds hebben

"BESTANDSNAAM, 1"

"BESTANDSNAAM, 2"

Ect

1 like