Afzonderlijke stuklijst

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om afzonderlijke stuklijsten te maken voor categorieën van onderdelen, uit een enkele assemblage.

Bijvoorbeeld een stuklijst voor schroeven, flenzen, fittingen, etc.
Een andere stuklijst voor een ander type onderdeel
en nog een andere voor buizen (bijvoorbeeld)

Hartelijk dank!

1 like

Hallo

Dit is mogelijk als elk van de kamers een woning bevat die varieert afhankelijk van het type.

Voor de schroeven kunt u de IsFastener variabele gebruiken.

U kunt de eigenschap IsFastener van verschillende SW-componenten wijzigen. Zie hier: http://www.lynkoa.com/forum/3d/isfastener-applicable-un-ensemble

Tot ziens

1 like

Hallo

Hiervoor zijn er aanvullende tools voor SOLIDWORKS, zoals SmartBom van MycadService bij Visiativ bijvoorbeeld.

@+

SmartBom kan het ene type onderdeel alleen van het andere herkennen als een variabele verandert. Zo niet, dan kan hij het niet raden...

1 like

Re

Uiteraard zal het zonder eigenschappen ingewikkeld zijn, maar met de juiste sjablonen en goed bibliotheekbeheer wordt het zelfs in Excel beheersbaar na een export van de nomenclatuur.

@

En zonder het hulpprogramma MyCADTools?

Hallo, voor mij is de gemakkelijkste manier om de configuratie te maken die alleen wordt gebruikt voor de stuklijst of je geeft alleen het type onderdeel weer dat je wilt

@PL: Het eenvoudigste is misschien wel, maar de kans op fouten is enorm.

@BATCH123: Zodra u uw eigenschappen heeft ingevuld. U kunt sorteren in Excel of zelfs rechtstreeks in uw tabel in SW.

Oh ja, je bedoelt een kolom toevoegen met de eigenschap, en deze rechtstreeks in de nomenclatuurtabel sorteren

Ik heb het getest, het werkt goed!

Ik weet echter niet waarom, het is super traag om een aangepaste eigenschap rechtstreeks vanuit de stuklijst in te voeren (link met het onderdeel).

Heb je een idee?

1 like

In welke versie zit je? Sp5? Omdat we op een gegeven moment ook een probleem hadden met traagheid.

Inderdaad, wanneer u de cel verlaat, veranderen de eigenschappen van het onderdeel of de assemblage. Dit kost wat tijd...

1 like

Ik had al een soortgelijke vraag in gedachten gesteld:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/organisation-de-la-nomenclature-solidworks

2 likes