Een vraag waar ik al meermaals mee geconfronteerd ben, maar zonder ooit een antwoord te vinden... Dus ik wend me eindelijk tot jou.
Tijdens een algemene tekening maak ik meestal een solidworks stuklijst op het overzicht door er ook ballonnen in te steken.
Ik kopieer het blad met deze nomenclatuur om het te gebruiken, verander de weergaven en koppel ze aan deze nomenclatuur. Ik maak dan een nieuw blad dat lijkt op het oude. enz...
Tot dusverre goed.
Alleen, ik laat het je weten, als ik per ongeluk een Solidworks-stuklijst op een blad verwijder, dan is het voor mij onmogelijk om een andere op een andere pagina te kopiëren om deze op een blad te plakken. Hoe kunnen we dit overwinnen? Ik vind het vreemd dat we niet gewoon een bestaande nomenclatuur op een ander blad kunnen krijgen.
Voor montageplannen plaatsen we bij elke stap (in het algemeen één stap per plaat) de stuklijst terug met de betreffende onderdelen en verbergen we de andere regels in de stuklijst.
Waarom voert u geen stapsgewijze configuratie uit. De stuklijst volgt automatisch volgens de configuratie van het montageplan. Als ik montageplannen heb om met stappen te doen, is dat het gemakkelijkste en meest samenhangende om te doen, en ik denk zelfs dat je tijd bespaart door het zo te doen.
Ik begrijp het probleem niet echt! Als je het verwijdert en er weer een wilt plaatsen, maak je het gewoon opnieuw (SHIFT-N). De volgorde zal identiek zijn aan de andere, aangezien de stukken niet zijn verplaatst... 12:49 uur