Nomenclatuur

Hallo

Ik heb een stuklijst gemaakt voor de algemene montage van een trappenhuis dat is samengesteld uit mechanisch gelaste onderdelen. Ik wilde een hoeveelheid van alle werken hebben. Ik realiseer me dat ik voor bepaalde regels iets heb dat ik niet kan verklaren en verhelpen. Hieronder ziet u het voorbeeld van een trapleuning met de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen die ik in het onderdeel zie:

Mijn vragen zijn o.a.: Waarom zijn mijn P1 draaiplateaus gescheiden? ze zijn echter identiek, en op het terrein wordt inderdaad een hoeveelheid van 3 aangegeven. Trouwens, waarom zet je de hoeveelheid niet op de kolom met dezelfde naam? Terwijl ik op zoek was naar een oplossing, moest ik iets doen omdat de volgende dag, door een nomenclatuur opnieuw te maken, de P1's op dezelfde lijn zijn gegroepeerd. Onbegrijpelijk! En hetzelfde geldt voor de 50x10 appartementen.

nomenclature.png

Hallo cdt,

Ik zou graag de ontwerpboom willen zien en zien hoe je je gelaste monteur hebt gebouwd.

Want als er aanpassingen zijn aan de buis of het strijkijzer, als het slecht is geselecteerd, zet hij het lichaam in een kamer of gelukkig in een volumelichaam.

Maak deze screenshot van de bouwboom en de stuklijst en ik zal hiernaar kijken en het je vertellen.

@+.

AR

Bedankt

arborescence.png

Re

Ja ik zie dat er veel is (aanpassen/uitbreiden), dus controleer of het het gewenste lichaam vormt dat het niet begrepen wordt met een ander lichaam.

Je zult dus zien wanneer je je (aanpassing/uitgebreid) bekijkt, je de mogelijkheid hebt om te behouden of niet enzovoort. Ik kan niet antwoorden met een screenshot omdat mijn pc wordt verwerkt.

Dus bekijk dit en vertel me dat, ... Ga @+

Succes.

AR.

1 like

Voor zover mogelijk probeer ik voor dit soort onderdelen in de modelboom de functies per lichaam te groeperen, zelfs als dat betekent dat ik wat extra functies moet uitvoeren.

3 likes

Hallo

Zelfs in 2020 zijn de nomenclaturen van mechanisch gelaste multibody-onderdelen.

De oplossing is vaak om de mechanisch gelaste functie te verwijderen en opnieuw na te bootsen, wat tot gevolg heeft dat de stuklijst volledig opnieuw wordt gemaakt (pech als je informatie met de hand invoert)

Ik vind het moeilijk om je te begrijpen

Hoe verandert het aanpassen/verlengen de nummering van de vellen?

Ben het ermee eens dat de functie de hoeveelheden kan veranderen, ik kan het zien, op mijn balk, maar ik zie niet hoe het kan scheiden van de plaatwerkonderdelen. Hieronder staat mijn nomenclatuur in detail, de P1's waren goed gegroepeerd, maar de dag ervoor had ik 2 regels.

nomenclature.png

Hallo cdt,

Inderdaad, het plaatwerk scheidt zich van het mechanisch gelaste en daar weet ik niet waarom.

Maar door de aanpassingen/uitbreidingen één voor één te nemen, en te kijken naar het gedrag van je nomenclatuur in je creatieboom.

En je zult de oorzaak vinden.

Succes @+.

AR.

Hallo weer cdt,

Als je wilt dat ik er even naar kijk, want sorry dat ik op dit moment veel werk heb, maar zoals ik je al zei, herwerk je aanpassingen/uitbreidingen een voor een.

Dus stuur je bestand op en ik kijk zodra ik een dip heb zoals op dit moment.

Succes @+.

AR.

Hallo weer cdt,

Ik heb net een test gedaan omdat ik hetzelfde probleem had, om ze aan te passen / uit te breiden ja het kan ook stotteren, maar er is ook de optie "Het resultaat samengevoegd" die precies niet moet worden aangevinkt, anders maakt het deel uit van een ander lichaam, dus het zal alleen zijn ...

Nou, ik heb een screenshot gemaakt om het uit te leggen, dus bekijk dat eens en vertel het me...

Hou me op de hoogte.

Succes @+.

AR.

2020-11-12_161839.jpg
1 like

Hallo

Ik heb ze opnieuw afgesteld/verlengd en dat veranderde de onderdelen.  Vreemd genoeg waren mijn beschrijvingen die ik aan de kansen had gekoppeld somber, ik moest de beschrijving opnieuw doen om deze opnieuw in te stellen.

Bedankt, ik moet in ieder geval op mijn hoede zijn voor deze functie, die mijn uiteindelijke nomenclatuur kan schaden

1 like

Hallo CDT,

Bedankt voor je zodat het werkte??? Let op de optie "samengevoegd resultaat".

Als ik de vraag heb beantwoord, moet ik de vraag sluiten lol.

@+.

AR