Onderdelenschema's en prijzen voor onderdelen in een onderdelenfamilie

Hallo allemaal, ik werk aan de SLDW 11 versie,

Om de prijs van de onderdelen in een van mijn gestandaardiseerde stuklijsten te zien verschijnen, heb ik geen probleem met normale onderdelen nadat ik natuurlijk de aangepaste  eigenschappen heb ingevuld , maar het wordt ingewikkeld als een onderdeel tot een familie van onderdelen behoort

Ik weet dat je configuraties kunt bevriezen, maar ik denk niet dat het de juiste manier is, omdat ik bijvoorbeeld graag de prijzen van schroeven, moeren, lagers enz .. zou willen zetten.

Dat is een referentiepakket

Wat denk je??

Bij voorbaat dank

YB

1 like

Hallo

Het is heel goed te doen. Het hangt allemaal af van hoeveel verschillende schroefreferenties je hebt.

Ik zie niet  wat het probleem is?

Bijvoorbeeld een 4x60 houtschroef met verzonken kop die 0,1 € kost

Kunt u uw probleem nauwkeuriger beschrijven?

Dank je wel =)

1 like

Als u dan de prijs van alle onderdelen van alle configuraties tegelijkertijd wilt hebben, moet u SMARTBOM uit het geheugen gebruiken, het is een kleine applicatie die van deze site kan worden gedownload en die alle eigenschappen van alle onderdelenfamilies tegelijkertijd ophaalt.

Daar ga je =)

Heeft u een afdruk van uw nomenclatuur, met de lijnen die u problemen bezorgen?

2 likes

Voor mij is dit ook haalbaar, door een configuratie eigenschap. Wanneer u naar het configuratietabblad Bestand/Eigenschappen gaat.

Als uw variabele "Prijs" is ingevoerd in de configuratie, wordt deze gevonden in uw naar behoren geconfigureerde BOM (toevoeging van de eigenschap). Je kunt het ook invullen door de familie van onderdelen.

Aan de andere kant, als het uiteindelijke idee is om de totale materiaalkosten van een subassemblage te hebben, zal het ingewikkelder zijn omdat je een som moet maken van de hoeveelheid/prijs producten, en daar denk ik niet dat SW dat heeft gepland!

3 likes

Zoals Benoit zegt, als u de totale kosten wilt hebben, is het beter om een Excel te doorlopen die de sommen en hoeveelheid beheert.

En door de Costing-module, werkt het niet?

1 like

Hallo

Ik ben het eens met mijn collega's, het is niet erg ingewikkeld!

Als de prijs is ingevoerd in de artikelfamilie, is het geen probleem om deze in de nomenclatuur weer te geven!

Ga als volgt te werk om een aangepaste eigenschap weer te geven:

Zie: "Een BOM-kolomkop instellen op een aangepaste eigenschap" van deze link:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_BOM_COLUMN_PROPERTY_MODELESS.htm

Het is mogelijk om een kolom op te tellen, om de totale kosten van de halffabrikaat direct in de stuklijst te hebben en zonder via Excel te gaan:

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/t_tablesDisplaying_the_Sum_of_Table_Column_Cells_in_a_Table.htm?id=81d15fd55dc04c97ad70477138e008bd

En sla tot slot het sjabloon op:

http://www.lynkoa.com/forum/cao/modele-nomenclature

1 like

De eenvoudigste manier om een kolom in een artikelfamilie toe te voegen, is door een waarde in een van de configuraties te wijzigen en wanneer de artikelfamilie opnieuw wordt geopend, wordt deze variabele voorgesteld.

Ga dus als volgt te werk:

- Ga naar Bestand/Eigenschappen/Config-specifiek

- Voer de naam van een woning "PRIJS" in en vul deze in

- Selecteer een andere configuratie uit het vervolgkeuzemenu met de naam "Toepassen op"

- Voer de eigenschap "PRIJS" opnieuw in met een nieuwe waarde

- Bevestig door op OK te klikken

- Bewerk de kamerfamilie, het zal voorstellen om een kolom voor deze variabele toe te voegen. Klik erop, en fauites OK

Je hebt nu deze kolom die je kunt invullen!

1 like