Hallo
Ik ben een typische assemblage aan het voorbereiden en ik vraag me af wat de configuratienaam is.
Ik wil dat de configuratienaam wordt gegenereerd op basis van de inhoud van de kolommen in mijn tabel.
In het onderstaande voorbeeld zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de waarden die ik heb ingevoerd in de 2 kolommen " Tube T10 " (Ø Tube en Ep tube) en de waarde D1 in de kolom " Lg_tambour " aan te roepen .
Is dit mogelijk?
Tambour_Fût.SLDPRT (1.3 MB)
Hallo en welkom;
Ja, dat is heel goed mogelijk, maar je moet de artikelfamilie in een Excel-tabel bewerken (klik met de rechtermuisknop op de configuratiekop en open vervolgens in een nieuw venster).

https://help.solidworks.com/2025/French/SolidWorks/sldworks/t_Automatically_Inserting_a_Design_Table.htm
Van daaruit moet u nadenken over het overschakelen van de kolom waarin de naam van de configuraties wordt beheerd naar " Standaard " formaat (het formaat is standaard " tekst " bij het openen van de Excel) en nu kunt u de Excel-functies en formules voor uw kolommen gebruiken.
Wees voorzichtig, ik zie dat je afgeleide configuraties gebruikt, de Excel-tabel zal in het begin een beetje verwarrend zijn, maar niets onoverkomelijks.
Een paar tips: Rijen of kolommen leegmaken
https://help.solidworks.com/2025/French/SolidWorks/sldworks/c_design_tables_blank_rows_columns.htm?id=2d509ad16c15486f978aa19c1470d966#Pg0
3 likes
Hallo en bedankt voor de info.
Ik heb een ander probleem, mijn manager vroeg me om een nieuwe BOM / gelaste onderdelentabel sjablonen te genereren, de sldbomtbt en sldwldtbt bestanden zijn verloren gegaan door een afhandelingsfout.
Ik slaagde erin een oud plan te vinden met een tabel met gelaste onderdelen die ik heb kunnen bewaren voor gebruik in nieuwe documenten.
In deze tabel staan kolommen die een dikte, een lengte en snijhoeken aangeven, ik zou graag naar de syntaxis van deze kolommen willen kunnen kijken, maar ik kan het niet. Heb je een idee?
Vriendelijke groeten
Hallo:
…??? Wat moet dat betekenen?
1 like
Dus 3 " n " in kolom begrijp ik (ja 3 kolommen in de nomenclatuur), maar de betekenis van het verstrekken in deze context ontgaat me.
Ik zou niet willen wijzen op het gebruik van de toekomende tijd in plaats van de voorwaardelijke zin van het werkwoord wensen, dat vaak controversieel en zelfs polemisch is.

2 likes
Hallo
Het moet gaan om een gelaste werkstuktafel (in de verschillende soorten tafels die SW aanbiedt).
De koptekst (naam) van de kolommen kan worden bewerkt. Het is mogelijk om andere kolommen toe te voegen
Ik drukte me slecht uit.
Van mijn kant ben ik blijven graven en heb ik de namen gevonden van de eigenschappen die kunnen worden toegepast op de elementen van de boom van een gelaste constructielijst.
Nadat ik erin geslaagd was de tabel met gelaste onderdelen (.sldwldtbt) op te halen, wilde ik weten hoe ik deze kon bewerken om enkele eigenschappen toe te voegen, waaronder de buigradius voor plaatwerkonderdelen (regel 15 van de tweede bijgevoegde schermafbeelding).
In het ideale geval zou ik het bronbestand (.sldwldtbt) willen wijzigen dat mijn tabel met gelaste onderdelen heeft gegenereerd en niet de tabel die vanuit het bronbestand in een vlak is ingevoegd.
Hallo
Uiteindelijk ben ik aan het uitzoeken hoe ik mijn tabel met gelaste onderdelen kan voltooien,
Maak eenvoudig een kolom, selecteer deze en kies de eigenschappen in het bijbehorende vervolgkeuzemenu.
Hier is een voorbeeld van mijn tabel
Ik ga door met graven, ik wil graag de grootte van mijn V toevoegen met een voorwaardelijke formule die verband houdt met mijn buigradius, denk je dat het mogelijk is?
Hallo
Ik probeer mijn tabel met gelaste onderdelen aan te vullen door een kolom " V-size " toe te voegen. Ik heb het idee om een " If " vergelijking toe te passen op deze kolom om een grootte van V te associëren met elke buigstraal.
Ik heb een eigenschap toegevoegd op het tabblad Overzicht van mijn lijst met eigenschappen van gelaste onderdelen.
Voor deze eigenschap heb ik een vergelijking geschreven, maar deze werkt niet, terug in mijn tekening heb ik een syntaxisfout.
Ik heb geprobeerd een vergelijking te maken in het menu voor vergelijkingsbeheer en het werkt.
Heb je enig idee waar mijn fout zit?
Bij voorbaat dank
Hallo
De vergelijkingen in de eigenschappen moeten worden geschreven zonder het " = " teken.
Het lijkt erop dat in deze tabel (en nomenclatuur) de if slechts één f heeft:

Bewerken:
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/c_equations_in_tables_and_boms.htm
Er zijn ook komma's die moeten worden vervangen door ; en als je de = nodig hebt (voor de nomenclatuur tenminste.
Een functioneel voorbeeld in een stuklijst:
=IF(`Type`="PI";`Nom_Fichier`;IF(`Type`="AS";`Nom_Fichier`;`Code Gt`))
Bewerken 2:
Deze lijn exploiteert:
Het enige dat overblijft is het toevoegen van de taxus...
Hier is een functionele vergelijking in de eigenschappen van gelaste artikelen (niet zonder moeite):
Bedankt voor je advies, de formule werkt.
Ik stel mezelf 2 vragen:
- Ik wil deze vergelijking graag toevoegen in de eigenschappenmanager van de gelaste delen van alle onderdelenbestanden.
Ik heb geprobeerd het in te sluiten in mijn .prtdot-sjabloonbestand, maar omdat het bestand leeg is, heb ik geen toegang tot de handler.
Is er een manier om een systeemeigenschap te bewerken om deze toevoeging native aan mijn eigenschappenlijst op te nemen?
- In de tekeningen zou ik de vermelding van de grootte van de Vé willen toevoegen aan de vouwnoten van de onderdelen in ongevouwen toestand.
Ik heb geprobeerd mijn vergelijking in de notitie te plakken, het werkt niet
Ik heb geen schrijfrechten op het bestand " bendnoteformat.txt ", ik kan het niet aanraken.
Heb je aanknopingspunten?
1 like
Onmogelijk voor mij in de notitie.
Voor de tabel weet ik niet hoe ik je vergelijking in het modelstuk moet verwerken.
Hallo
Ik ben net teruggegaan naar mijn idee, zou je weten waar ik moet zoeken om het bestand / de parameter te vinden waar SW zal " zoeken " naar de lijst met gelaste onderdelen met de verschillende eigenschappen bij het maken van een plaatwerk lichaam of een gelaste constructie?
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik ga door met mijn onderzoek naar vergelijkingen, ik wil de nutteloze " 0's " verwijderen uit de waarde die door mijn vergelijking wordt geëvalueerd.
Ik heb dit onderwerp gevonden in SW Help.
In mijn vergelijking: als ( $PRPWLD : " Buigstraal " = 7 , 40 , 0 ) heb ik " {0} " toegevoegd
Op verschillende plaatsen: voor de " als ", voor de " 40 ", maar ik kan deze onnodige decimalen niet verwijderen, krijg ik de melding " vergelijkingssyntaxis niet correct ".
Bij voorbaat dank