Naamconfiguratie bij het maken

Hallo allemaal

Ik heb een parametrisch onderdeel gemaakt dat is samengesteld uit een enkele omwenteling.

Ik kan nieuwe configuraties aanmaken vanuit de PropertyManager (zie pb1.png), maar ik heb nog steeds geen manier gevonden om de configuratie automatisch te benoemen.

Bij het aanmaken van een nieuwe configuratie kom ik uit bij de standaardnaam (zie pb2.png).

Wat ik zou willen, is dat de verschillende ingevoerde waarden gewoon gescheiden worden door een koppelteken (zie pb3.png)

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank en een gelukkig nieuwjaar.

Pollack

pb1.png
pb2.png
pb3.png

Waarom maakt u ze niet door uw Excel-onderdelenfamilie te openen? (klik met de rechtermuisknop op de familietabel van uw Excel-onderdeel)

Om dit te doen, selecteert u uw eerste kolom die overeenkomt met uw configuratienaam, u kiest de celindeling = standaard, vervolgens kunt u een formule in deze cel toepassen om bijvoorbeeld waarden uit andere kolommen op te halen. En vervolgens kunt u deze formule uitrekken om deze toe te passen op de volgende cel.

1 like

Als ik dat doe, "ziet" SolidWorks dat er iets in de kolom "naam" staat en gaat naar de volgende regel, totdat het een lege regel vindt.

Hier moet het standaardformaat alleen worden toegepast van regel 3 tot en met 16 en alle regels die niet volledig zijn ingevuld, moeten worden verwijderd met het risico fouten te veroorzaken of zelfs het bestand te verlaten zonder het op te slaan.

Bijgevoegd is een voorbeeld

goupille_fendue_inox.sldprt

In dit voorbeeld bestaan alle configuraties al.

Ik wil graag de property manager kunnen gebruiken om een nieuwe configuratie (dus een nieuwe rij in de tabel) aan te maken met een specifieke naam.

Ik kan niet alle mogelijke configuraties maken, er zouden theoretisch enkele miljoenen zijn...

Hallo;

Bewerk uw Configuration Manager-lijst en doe het volgende:

Gebruik vanuit uw onderdelenfamilielijst in Excel de aaneenschakelingsfunctie "=concat("B3"; "-"; "C3"; "-"; "D3"; "-""E3") in uw A3-cel en herhaal deze functie vervolgens op alle "Naam" ("A3"->"A16") cellen.
Op deze manier gebruikt Configuration Manager deze functie voor al uw nieuwe configuraties.
(Persoonlijke noot: als je kunt, vermijd dan het behouden van de punten (.) in de configuratienamen, dit kan een bron van problemen zijn...)
Je moest ook al je "0000"-regels verwijderen

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo Maclane,

Jouw antwoord loste mijn probleem op.

Ik denk dat mijn fout gewoon was om regel 3 (de standaardinstelling) te behouden en alleen de volgende regels te wijzigen.

Vriendelijke groeten.