Nee tegen het einde van de gratis service van Draftsight!

Hallo allemaal;

Op de website van draftsight kunnen we vernemen dat de gratis zal eindigen in december 2019.

( https://www.draftsight.com/sites/default/files/multisite/wp-fwk-ms-draftsight/2019-02/DraftSight2019%20FAQ_v1.pdf)

___________________________________________________________________________________________________________

Fragment:

"Wat gebeurt er met installaties van de gratis versie van DraftSight?

Als u de gratis versie van DraftSight gebruikt, kunt u DraftSight 2018 blijven gebruiken of

vorige versies tot 31 december 2019. U kunt uw gratis versie nog een keer opnieuw activeren

na de lancering van DraftSight 2019. Alle gratis versies van DraftSight worden daarna niet meer uitgevoerd

31 december 2019.

LET OP: Als u besluit de gratis proefversie van 30 dagen van DraftSight 2019 te downloaden en te installeren

Professional, of als u een versie van DraftSight 2019 aanschaft, kunt u niet

download een eerdere gratis versie van DraftSight (2018 of eerder) opnieuw. "

_________________________________________________________________________________________________________________

Dit is in lijn met de nieuwe filosofie van dassault/Solidworks, die uitgaat van het einde van tekeningen (zie hun BIM-module).

Het lijkt erop dat deze laatste niet in overeenstemming zijn met de fabrikanten die voor velen van hen nog steeds DWG- of DXF-formaten gebruiken om hun plannen mee te delen aan productiewerkplaatsen, aan hun leveranciers, of voor advies of offerte.

Ik protesteer daarom tegen dit aangekondigde einde van de vrije dienstplicht zonder dat Dassault een gelijkwaardig en even gratis alternatief biedt.

Vriendelijke groeten.

Maclane.

12 likes

Dun

Nu heb ik net de 2018-versie geïnstalleerd. Het is dan de laatste gratis.

Dit is jammer, want het is veel handiger in gebruik dan het moderne Autocad.

Is er andere gratis software voor 2D die gelijk is aan DraftSight?

Er zijn enkele gratis software zoals FreeCad, Qcad of openCad... de meesten van hen gebruiken het DXF-formaat, na ze geprobeerd te hebben, werkt het kleine bestanden <5 MB (houd er rekening mee dat een dwg van 6 MB een dxf van 33 MB wordt!!) maar op grotere bestanden verbeuren de meeste van deze software.

Waarschuwing: Alle versies van draftsight worden betaald, zelfs als u een eerdere versie op uw computer hebt geïnstalleerd, wordt activering onmogelijk zonder te hoeven betalen .

3 likes

Hallo Maclane:-) :-)

Ik rek de discussie een beetje uit omdat je dit meldt

Dit is in lijn met de nieuwe filosofie van dassault/Solidworks, die uitgaat van het einde van tekeningen (zie hun MDB-module). ]}

Voor het einde van de plannen is het niet morgen eerdag, want zelfs in de luchtvaartsector waar ze erg geavanceerd zijn in vergelijking met andere, gebruiken niet veel 3D-plannen, vooral niet bij onderaannemers.

Ik zeg dit om de volgende redenen:

- Hoeveel tablets of touchscreens zie je in de werkplaatsen?

- Nog steeds weten veel machinisten of monteurs niet hoe ze de nieuwe aanduidingen van de industriële normen op tekeningen moeten lezen, zoals  die welke bijvoorbeeld tegelijkertijd de diameter van een gat en de diepte ervan aangeven. (Ik zie dit als ik annotaties zie op de plattegronden die de dieptematen met de hand toevoegen om maar een voorbeeld te noemen).

- Hun nieuwe houding, die voor alles wil betalen omdat MDB naast een CAD-licentie tegen een zeer hoge prijs moet worden gekocht (het is een trescherware), moedigt het modernisme niet aan. Binnenkort zullen ze een prijs van 3000 € voor MDB en 6000 € om recht te hebben op de Europarlementariër. Welnu, om verandering aan te moedigen, moeten we de voorouderlijke Europarlementariër onbetaalbaar maken, want in deze wereld is er maar één voor repressie.

- Gedigitaliseerde plannen in tegenstelling tot papieren is dat de meeste CAD-plannen van 20 jaar geleden onleesbaar zijn met moderne programma's, om nog maar te zwijgen van de veroudering van magnetische of elektronische media. Wie kan er vandaag de dag nog een diskette lezen of een oude harde schijf die niet meer hetzelfde leesprotocol heeft. Hiervoor is het equivalent van een datamanager nodig.

Voor de anekdote voor de asbestverwijdering van het vliegdekschip Clémenceau hadden ze alleen stapels calqueerpapier geplakt met droog plakband om te hanteren als papyri uit de 20e dynastie van de farao's.

Bewaar je TO7 zodat je je plannen over 20 jaar   kunt lezen (OUarffff gnarff gnarff)

Dat gezegd hebbende, zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan het gebruik van MDB en het verbieden van alle leden van het Europees Parlement en papieren afdrukken die tijdverspilling zijn. Niet meer om van MEP mijn droom te maken, want ik maak 3D die alle informatie bevat als we de afmetingen niet vergeten. Bovendien is een onderdeel of assemblage dat een beetje ingewikkeld is, gemakkelijker te lezen in 3D CAD, hoewel ik al 55 jaar 2D-plannen gebruik.

Goed voor Plutarchus, hij is Ricard min een kwart  ;-)

9 likes

Hoi allemaal

Ik heb dezelfde Pb als jij en ik heb A9CAD gedownload . Ik denk dat het een goed alternatief is voor Draft met veel van dezelfde commando's. Nog een paar moeilijkheden, maar ik denk dat ik er tevreden mee zal zijn.

1 like

Hallo
Als alternatief voor Draftsight kunt u ook onze ZWCAD-software (Autocad-kloon) downloaden: https://www.zwcad.fr/
Het is 30 dagen gratis (volledige versie) en na 30 dagen kun je onbeperkt aan de software blijven werken, maar aan projecten van minder dan 1000 objecten. 
Zo kunt u met name aan uw dwg- en dxf-bestanden blijven werken.
Voel je vrij om al je vragen te stellen als je meer wilt weten.

Ze hebben het goed beheerd, ze verkopen het gratis aan je om te concurreren met AutoCAD en parallel te werken met SW en zodra mensen het gebruiken, wordt het betaalbaar ...

Nu heeft de gratis service altijd zijn limieten, het probleem is de opeenstapeling van verschillende en gevarieerde softwarelicenties die kosten!

Ik ben bang voor de kosten in de hoop dat het geen abonnement is...

1 like

Goedemorgen allemaal,

Van onze kant gebruiken we DW Editor, die tot de versie van 2009 bij SW werd geleverd voordat het werd vervangen door Draftsight.

Wij doen de MEP om de belangrijkste offertes en visuals te maken voor de klant en de werkplaats. maar we gebruiken DWG's om onze nesting van onderdelen te maken om ze op digitaal te programmeren.

Dus als je een CD van SW 2009 of lager hebt, dan heb je DWEditor beschikbaar.

1 like

Na verschillende pogingen op verschillende gratis bronnen:

Librecad:

Geen registratie.

Open mijn fabrieksclose-up niet in dwg-> onmiddellijke verwijdering

https://librecad.org/

Nanocad (380 MB):

Het e-mailadres moet worden opgegeven en vervolgens de downloadlink. Registratie vereist (ze geven een code) versie "alleen in het Engels"?

Opent gemakkelijk een close-up van een fabriek in dwg

https://nanocad.com/products/nanoCAD/download/

DoublecadXT (108MB):

Het e-mailadres moet worden opgegeven en vervolgens de downloadlink. Licentiecode om te typen. Vervolgens typt u de online activeringscode die u in dezelfde e-mail hebt ontvangen als de downloadlink.

https://www.turbocad.com/doublecad-download

Het fabrieksbestand kan niet worden geopend. (kan niet openen...)

Ik test NanoCad een paar weken en kom dan terug. Maar op het eerste gezicht lijkt het behoorlijk krachtig.

Dat was het voor de freeware (op tijd te controleren...)

5 likes

Hallo

Op een ander forum kun je het onderwerp ook voor Draftsight volgen, een van de leden heeft veel tests uitgevoerd op de alternatieven die vandaag de dag bestaan: https://www.usinages.com/threads/draftsight-devient-payant-quelles-alternatives.120124/page-3 

1 like

Pfff, het commerciële beleid van Dassault is walgelijk!
Ik ben van mening dat er ten minste één DraftSight-licentie moet worden opgenomen in een SolidWorks-licentie.
Ik kende Draftsight toen het werd gelanceerd, ik heb ook bijgedragen aan de verbetering van deze software (als gebruiker), en hier is hoe we worden bedankt! door iets weg te halen dat redelijk goed werkte (voor het gebruik dat we ervan maakten).

Maar nee, in plaats daarvan vermoorden ze ons met exorbitante tarieven voor onderhoudscontracten, en wanneer je upgradet naar je oude SW-versie, moet je betalen voor de ontbrekende jaren!!
Het ergste is dat hun SolidWorks-software nog niet perfect is, er zijn veel bugs (vrij geavanceerd gebruik).

Want houd jezelf niet voor de gek, de nieuwe versie van draftSight zal ook veel bugs bevatten en nieuwe gebruikers zullen de pleisters moeten afvegen.......

5 likes

Voor degenen die over het onderwerp lijken te hebben geleerd:

1) ze zullen niet langer een gratis licentie verstrekken aan Solidworks??

2) als het antwoord op de vorige vraag is: 'indien'; wat gebeurt er in het geval van een SW-licentie die niet wordt onderhouden?? (we zaten vast in 2014 om budgettaire redenen, we zullen waarschijnlijk proberen om in ieder geval tot 2020/2022  te filmen zodat het een minimum waard is voor de reactiveringskosten)

Froussel | 4003 punten

Voor degenen die over het onderwerp lijken te hebben geleerd:

1) ze zullen niet langer een gratis licentie verstrekken aan Solidworks??

Geen: Alle gratis versies van DraftSight worden na 31 december 2019 niet meer uitgevoerd.

Dus zelfs de gratis versie die al is geïnstalleerd (ongeacht of je Solidworks hebt of niet) stopt met werken op 31 december 2019. En zal daarom overstappen naar een betaalde versie...

Versie bevestigd door onze Solidworks-wederverkoper.

1 like

Om "zen" te blijven, zal ik zeggen dat ik ook erg "teleurgesteld" was over deze verandering.

Het lijkt mij dat er in ieder geval een gratis versie bij Solidworks moet worden geleverd.

2 likes

Hallo allemaal ,

Voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbaar en eeuwigdurend alternatief voor Draftsight dat vanaf 1 januari 2020 betaald wordt voor verhuur, biedt ZW France aan om over te stappen naar ZWCAD 2020 met een zeer interessant aanbod.

Het is natuurlijk niet gratis, ZWCAD is dat nooit geweest, maar -50% op de prijs van een standaardversie van ZWCAD, het maakt het mogelijk om voor 290€ een equivalent van AutoCad te hebben, met prestaties en functies die superieur zijn aan DraftSight.

Met €99 per jaar wordt DS vanaf het 3e jaar duurder. Daarnaast staat ZWCAD de netwerklicentie toe: Als je meer dan 5 werkplekken hebt wordt het erg interessant (DS biedt geen netwerklicentie aan voor deze prijs).

Ga naar deze pagina om producten te vergelijken,  lees de vergelijking, download ZWCAD en ontdek de voorwaarden: https://reprise.zwcad.fr

Aanbieding geldig tot eind december!

Hallo

@ZW Frankrijk - ZWCAD&ZW3D, ik gebruik Draftsight niet, maar vertel me of ik het mis heb met je vergelijking, over 5 jaar heb ik Draftsight 2025 maar nog steeds ZWCA 2020, garandeer je de werking ervan met toekomstige versies van Windows, stuurprogramma's en andere componenten? En als je over 3 jaar van versie moet wisselen, zit het dan nog steeds op 50%? en wat verhoudt de "*: prijs van 290 € alleen van toepassing in DraftSight inruilaanbieding" zich tot de 290 €?

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Het thema van de discussie is: " Nee tegen het einde van gratis Draftsight "

Ik vind het een beetje opgeblazen om hier te komen om een betaald voorstel van een ander product binnen te glippen!

Fijne dag 

3 likes

Park... Jammer dat het een goede kleine software was, die ik thuis gebruikte, maar nu is er tegenwoordig niets meer gratis ... @+

Ook ik stem tegen het einde van de vrije ontwerprichtlijn

1 like

Hallo

Ik valideer de oplossing @sbadenis ik deze 2 tot 3 maanden geleden heb geïnstalleerd en deze werkt erg goed, zelfs voor zeer grote bestanden. Dus niets meer te maken met draftsight al gedeïnstalleerd, rust in vrede draftsight en lang leve NANOCAD.

als onder de post van @sbadenis

Moge de Kracht met je zijn

https://nanocad.com/products/nanoCAD/download/

DoublecadXT (108MB):

Het e-mailadres moet worden opgegeven en vervolgens de downloadlink. Licentiecode om te typen. Vervolgens typt u de online activeringscode die u in dezelfde e-mail hebt ontvangen als de downloadlink.

2 likes