Standaard voor de dimensionering van verzinkboren en freesmachines

Een nogal technische vraag.

Hoe beoordeel je verzinkingen en verzinkingen?

Normaal gesproken moeten de diameter van de verzinkboor en de diepte ervan in de tekst worden gespecificeerd.

Er zijn echter symbolen op 3D-software die het schrijven vereenvoudigen (zie §)

Ze zijn van de Amerikaanse standaard ASME Y14.5M

Zijn ze bruikbaar in onze ISO-normen?

Let op: Ik heb geen toegang tot de standaarden, te duur voor mijn school. Degenen die overeenkomen met de indicaties van speciale afmetingen zijn ISO/DIS 129-1:2012

Hallo

Van mijn kant heb ik de teksten van de symbolen voor de piercings aangepast. Ik heb dus niet van die symbolen die niet per se voor iedereen iets betekenen, maar teksten.

Als je geïnteresseerd bent, vind je het bestand dat goed past in deze vraag: http://www.lynkoa.com/forum/cao/cotation-percages

3 likes

Hallo

Ik heb eigenlijk van alles een beetje gezien.

En als je alles ziet, is dat omdat het niet duidelijk is of dat er niet echt een standaard is

3 likes

Hallo 

Waar ik werk, zijn we op zowel ISO als ASME (hetzelfde geldt voor de projectieweergaven, het hangt ervan af of de opname is gemaakt door Fransen of Amerikanen, lang leve de internationale ^^ dozen). Maar normaal gesproken moet je bij ISO een snede maken en de diepte aangeven. Daarna is het begrijpelijk om een notitie op een bovenaanzicht te meten met ø12 Prof 4 En het is gemakkelijker als je meer ruimte op je plan hebt.

1 like

Ik heb met verschillende bedrijven samengewerkt waarmee we hebben samengewerkt: er is een uitgesproken voorkeur voor een duidelijke tekst in het Frans: lamage dia prof.

Het beste lijkt mij om het configuratiebestand van de functie "symbool voor boren" aan te passen.

Het bespaart tijd bij de beoordeling door iets te hebben dat de veranderingen correct volgt.

1 like

Zelfs de Amerikaanse worden in tekst geciteerd, en ik zou zeggen dat de symbolen moeten worden gebruikt als je één leverancier hebt die ze kent en alles thuis doet.....

Hallo

Ik schrijf nooit een tekst.

Ik zet altijd de Ø en dieptematen van de verzonken gaten.

Voor het frezen geef ik de hoek en de Ø aan de bovenkant van de conus aan.

S.B

Hallo

Er zijn verschillende scholen. Persoonlijk maak ik een dimensionale en niet symbolische dimensie op mijn plannen (diameter en diepte). Dit heeft de verdienste dat het duidelijk is en bovendien kunt u er een tolerantie aan toekennen. De symbolen moeten worden overgelaten aan de niet-geparametriseerde 2D-vlakken en mogen niet worden gekoppeld aan een 3D.

Bovendien is het in uw belang om de dimensionering met betrekking tot de 3D te doen om consistentiefouten tussen de 3D en de 2D te voorkomen.

Vervolgens kunt u een tolerantie van coaxialiteit of positie van de verzinkboor ten opzichte van het gat toevoegen.

Daar heb je het, ik hoop wat licht te hebben geworpen.

David

PS: Ik heb 15 jaar ervaring in het adverteren (Valeo/Bosch)