Standaard mechanisch gelaste buizen

Hallo

Niet erg bekend met normen, vroeg ik me af naar welke ik moest verwijzen voor alles wat met 304 roestvrijstalen buizen te maken heeft, ik ben vooral op zoek naar de buitenradius van vierkante en rechthoekige buizen. Is het gelijk aan één dikte? als een leverancier laat me binnen....

A+

Hubert

Hallo

Het is gestandaardiseerd in buitenafmetingen volgens de diktes, maar het lijkt mij ook dat de planken volgens de leveranciers zijn, omdat we al verschillen hebben gehad tussen de leveranciers.

2 likes

Ja, dat is mijn probleem, want ik moet een plaatwerkonderdeel maken dat zo dicht mogelijk op een buis aansluit, en wat de straal betreft, is het een totale waas.
PS: Ik ben nog niet opgeschoten met de nomenclatuur en zijn vergelijkingen, maar ik ben er mee bezig ;-)

We stoppen geen spaken meer in de platen die bovenop de buizen zitten of als het een specifiek geval is, vragen we de leverancier om de gegevens om echt zeker te zijn. Als je maar één leverancier hebt, is het prima, maar dan is het al wat ingewikkelder met business- en supply management...

1 like

Hallo

We hebben maar één hoofdleverancier, maar hoeveel leveranciers heeft hij.....

Daar zouden we het mee moeten zien, zodat het de documentatie verstrekt van wat het voorstelt en de toleranties op de planken ziet. Misschien legt hij in zijn specificaties een standaard van planken op aan zijn leveranciers...