Standaard SolidWorks-basiskaart in de VS

Hallo 

Ik heb een probleem met het type projectie van weergaven op SolidWroks. 

We zijn met een aantal van ons die plannen maken en we hebben daarom een basisplan dat door iedereen op een server kan worden gebruikt.

Als ik een nieuwe tekening open met de juiste basiskaart, schakelt het projectietype automatisch over naar USA. Het probleem is dat dit alleen op mijn werk gebeurt, mijn collega's hebben dit probleem niet, de achtergrondkaart opent met de Europese projectie. 

Ik herinner je eraan dat we dezelfde basiskaart openen op 2 verschillende pc's, maar we hebben niet hetzelfde. Heb je enig idee wat het probleem is? 

Bedankt.

Hallo

U moet in de instellingen, hulpmiddelen en vervolgens de optie zien en uw tekeninginstellingen vergelijken op het tabblad algemeen.

1 like

Wat u in plaats daarvan nodig zou hebben, is een goed geconfigureerd tekensjabloon (.drwdot) in gemeenschappelijk gebruik.

1 like

De tekensjabloon staat op onze server, dus we hebben het pad naar de bestandslocatie in de instellingen gewijzigd, zodat iedereen dezelfde gebruikt. 

De instellingen kloppen op deze tekening omdat mijn collega's geen problemen hebben. Aan de andere kant veranderen de instellingen op mijn pc terwijl het bestand dat van de server is, dus hetzelfde als de andere. 

Ik heb alles gecontroleerd, het pad naar de bestandslocatie, de tekensjabloon en alle parameters, maar niets helpt, ik begrijp het niet, elke keer dat ik deze tekening open, komt het type projectie terug naar de VS. 

@Marques4: Pas op, je praat soms over een achtergrondplan en soms over een tekenmodel. Dit zijn 2 verschillende soorten bestanden die niet hetzelfde gebruik hebben en niet dezelfde informatie aan SW geven.
De sjablonen zijn drwdot-bestanden, de slddrt-basiskaarten. En zoals PhilippeB terecht opmerkte, is het het model dat het type projectie definieert.
Deze 2 soorten bestanden hebben elk hun weg naar de opties van SW.

Simpel gezegd, het achtergrondplan is het zichtbare deel van het model.

3 likes

Stefbeno : Ja Precies, ik heb het door elkaar gehaald, maar de twee bestanden waren goed geconfigureerd. 

Na opnieuw controleren heb ik mijn probleem opgelost, de paden in de standaardsjablonen waren niet bijgewerkt , ik had alles gewijzigd, maar het had de basispaden behouden. Een simpele klik was genoeg om alles bij te werken en weer op het juiste spoor te zetten. 

Misschien een SolidWorks-bug! Alles werkt nu goed, bedankt iedereen. 

Fijne dag.  

1 like