Rekenrapport met SimulationXpress

Hallo
Ik gebruik SimulationXpress soms op kleine metalen constructies (balken, mechanisch gelaste frames, enz.).
We ontdekken de beperkingen en verplaatsingen, wat een eerste benadering geeft van het gedrag en de weerstand van het model.
Maar zijn er nog andere elementen die uit deze applicatie kunnen worden gehaald?
Kunnen deze resultaten worden gebruikt om berekeningsnota's op te stellen?
Zijn er andere modules die berekening aanbieden in de standaardversie van SW of op My Cad?
Bedankt!

Hallo

Er is Simulation (niet express), de betaalde en onbeperkte versie van Xpress (die er alleen is om ervoor te zorgen dat je wilt kopen gezien de vele beperkingen van Xpress).

Ofwel als een op zichzelf staande aankoop of als een pakket in Solidworks Premium (of Ultimate).

Dat is voor het basissimulatiegedeelte.
Simulatie stelt u in staat om de contacten tussen onderdelen te beheren, waardoor u al berekeningen kunt maken op assemblages en de incidentie van de stijfheid van de verschillende onderdelen kunt zien (we liggen in het echte leven zelden volledig vast: dit is een van de belangrijkste beperkingen van Xpress naast het feit dat het een enkel stuk is)

Dan zijn er de Simulation Pro- en Simulation Premium-versies die dingen toevoegen.
Matrix van verschillen hier:

Hallo
Ter info, de SIMULATION-invoegtoepassing in de PREMIUM-versie van SolidWorks doet alleen statische studies. Alle andere opties zijn niet toegankelijk

Hallo

Bedankt voor deze feedback.
Tot op heden rechtvaardigt mijn behoefte geen nieuwe investering.
Ik zal proberen andere oplossingen te vinden dan SW om mijn structuren te controleren.

Fijne dag

Hallo

Bedankt voor deze info!
Ik ben niet van plan mijn versie te veranderen, noch om op dit moment supplementen te nemen. Maar ik noteer het voor het geval ik ooit beslis.

Fijne dag