Noteer een waarde van een assemblage op een onderdeel

Hoi allemaal

Ik ben een beginner op het gebied van stuklijsten in Solidworks.

Ik werk aan een grote assemblage en ik maak een plan om elk stuk te detailleren. Op de eerste pagina van mijn tekening staat mijn montage met een stuklijst.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Ik maak een notitie voor elk stuk en ik wil er graag een gekoppelde waarde aan toevoegen. Ik moet de hoeveelheid van dit onderdeel aangeven in mijn algemene vergadering. Ik zie hoe ik dit met ballonnen kan doen door de tekst van de ballon te koppelen aan een opgegeven tabel, maar ik zou deze informatie graag in een notitie willen hebben.

Heb je enig idee waar je deze waarde kunt vinden?

Dank u allen. 

Hallo

U kunt een stuklijsttabelmodel maken met  een kolom met de eigenschap quantity.

Klik met de rechtermuisknop in de tabel -> voeg een kolom-> in boven aan de kolom waarin de eigenschappen worden weergegeven-> laad de eigenschap hoeveelheid

CDLT

1 like

Anders kunt u automatische bubbels invoegen,  met het onderdeelnummer en de hoeveelheid

Ik heb solidworks niet toegankelijk, maar hier is de link naar de hulp.

http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/Sldworks/HIDD_BALLOON_PROP.htm

Cdlt

1 like

Ik kan zien hoe ik dit moet doen met een bubbel of een nomenclatuur , maar ik vroeg me af hoe ik deze waarde in een notitie kon invoegen. Ik weet niet hoe ik deze waarde kan krijgen door deze uit een nomenclatuur of een notitie te halen. Deze waarden zien eruit als $PRTSHEET "... "Leuk ding, maar het verwijst altijd naar een uitzicht. Ik zie niet in hoe ik naar een vak in een nomenclatuur moet verwijzen.

Hallo