Opmerkingen in de schets van SolidWorks 2013

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een notitie te plaatsen die echt in de 2D-schets is geïntegreerd zonder de tekstfunctie of invoeging/annotatie/notitie te gebruiken die niet is gekoppeld aan de schets in SolidWorks 2013?

Bij voorbaat dank

Hallo

Ik heb een beetje moeite om te begrijpen waarom je dit briefje nodig hebt?? als je het in een 2D-schets wilt integreren, kan het zijn om het te gebruiken om een gravure te maken ?? Als dit het geval is, begrijp ik dat er een graveerfunctie is geïntegreerd in Solid

en in het slechtste geval, als het niet voor een gravure is, is de oplossing om een gravure te maken en vervolgens in je 2D-schets de streken van je gravure in je schets te projecteren.

Vriendelijke groeten

Bastien

Goedenavond

Misschien is de functie "commentaar" geschikt voor u. Inderdaad, je kunt voor elke schets een opmerking achterlaten. Deze opmerkingen zullen gemakkelijk leesbaar zijn in de creatieboom (zie bijlage).

Goedenacht.

sans_titre.jpg
3 likes

Om het antwoord van bastien.vogel compleet te maken, kun je tekst gebruiken in een schets (sketch-text tool-entity). Deze tekst wordt beschouwd als geometrie en blijft gekoppeld aan het schetsplan. Deze schets kan worden getoond of verborgen in uw tekening, en de tekst kan ook de waarde van een eigenschap in uw document ophalen.

Omdat het een schets is, kunt u alle SolidWorks-functies toepassen (extrusie, scheidingslijn, projectie, enz.).

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik probeerde eigenlijk een opmerking in een schets te zetten, maar het lijkt erop dat het niet mogelijk is, behalve met de tekstfunctie, maar dat is niet echt wat ik wil... Ik ben bezig met het maken van afspraken.

Dank u in ieder geval