Aangepaste vouwnotities

Hallo 

Ik zou graag willen weten of er een functie is om informatie te noteren bij het tekenen van een plaatwerkonderdeel in uitgevouwen toestand. 

Laat het me uitleggen, ik gebruik roestvrijstalen platen voor mijn assemblages, deze platen hebben een PVC-kant (buitenkant) voor esthetiek en een ruw gezicht dat altijd in de assemblage wordt geplaatst.

Ik zou graag willen dat wanneer ik een tekening in uitgevouwen toestand maakte , het systematisch de buitenzijde was die werd weergegeven met de opmerking "PVC FACE" erop en als ik de weergave (binnenkant) moest veranderen dat zo'n notitie er niet was.    

Bij voorbaat dank voor uw hulp. 

Ik gebruik SOLIDWORKS 2018. 

capture.png

Hallo

de enige manier die ik kan zien om het automatisch te doen, is door de tekstinstellingen van onze vouwen te wijzigen die te vinden zijn in: C: \Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english.

Ik voeg het gewijzigde bestand toe, maar u moet eerst het uwe kopiëren  om een back-up te hebben. Zodra de jouwe is gekopieerd, verwijder je "ac cobra"  uit de naam om dezelfde te hebben als de jouwe, zodat hij het terugvindt, aan de andere kant wordt "FACE PVC" in de vouwnotitie geschreven, zie screenshot

bendnoteformat_ac_cobra.txt
capture.jpg
2 likes

Hallo, misschien met een kleurcode op de voorkant, <Ik denk dat de bovenkant van de vouw niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met het pvc-gezicht!> 

Hoi, even ter informatie alle onderdelen die niet systematisch het pvc-gezicht aan de buitenkant zijn of zelfs geen pvc-gezicht. Wees voorzichtig, een fout is snel gemaakt en vergeeft niet

Hallo, bedankt voor je antwoorden. 

Inderdaad, de gevallen vouw komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de PVC-zijde (bijvoorbeeld een S-vormige plaat), maar toch bedankt voor het bieden van een oplossing! 

Van onze kant hebben onze vlakbedtekeningen systematisch de zichtbare kant = de PVC-kant.

Lasersnijders snijden liever eerst het plastic dan het roestvrij staal, vandaar het verzoek om de PVC-kant bovenop (de dxf hoeft niet te worden geretourneerd) en dus geen annotatie voor ons (systematisch de laser = plaatwerk met PVC)

2 likes

Hallo

Er is een manier om SW te vertellen wat het referentievlak is bij het uitvouwen, hierdoor kan SheetMetalManufacturing de uitgeklapte aanzichten in de juiste richting op de MEP zetten en BatchConverter om de DXF's ook in de juiste richting te exporteren.

Om dit te doen:

1- Plaats het onderdeel in een uitgevouwen toestand

2- klik met de rechtermuisknop op de uitgevouwen functie en kies "Functie bewerken" (img1.jpg)

3- Het onderdeel gaat terug naar de "gevouwen" modus met een blauw gemarkeerde kant (img2.jpg)

4- Selecteer de gewenste kant als referentie (de kant met de PVC-film of die met de afwerking) en valideer.

Ik ben relatief nieuw in RVS plaatwerk en ik had in het begin veel tegenslagen... Nu doe ik systematisch aan deze manipulatie.

Als je een preciezere tutorial wilt, aarzel dan niet om het te vragen.

Vriendelijke groeten.

img1.jpg
img2.jpg
2 likes