Om het door andere mensen in elkaar te kunnen zetten, wil ik een montagehandleiding maken in de vorm van Lego-instructies. Ik denk erover om Solidworks composer te gebruiken, maar ik weet niet zeker of dit de beste oplossing is? Heeft u nog andere ideeën ?
Daarnaast vind ik op internet heel weinig documentatie en tutorials met solidworks composer, alleen presentatievideo's. Heb je tutorials in gedachten, of wil je deel uitmaken van dit prachtige project ?
Leuk je project;) Maar wat voor structuur ben jij? Maatschappij of vereniging?
Voor montage-instructies gebruik ik geen compose. Ik gebruik "printscreens" om in een Word- of PowerPoint-document te plakken (en vervolgens geconverteerd naar een PDF-record. Met de verbergfuncties, transparantie, configuraties en exploded views en exploded lines kun je gewoon mooie dingen doen.
@coin37coin We hebben veel plezier, maar het kost veel tijd om deze kleine robot te maken:)
Voor de screenshots had ik erover nagedacht, maar ik vind het niet schoon. En als mijn 3D-model wordt gewijzigd, moet ik alles opnieuw doen. En hoe geef ik het gat in de schroeven aan...?
@Thom@s
Het project is ongeveer 8 maanden oud en we zijn nu 1 maand een vereniging
Ik weet niet echt uw oplossing, het is vergelijkbaar met die van coin37coin?
@remrem
Bedankt voor de links, ik was op de hoogte van het krijgen van starter, maar niet de andere 2. Ik denk wel dat solidworks composer gemaakt is voor mijn toepassing, maar het lijkt niet gemakkelijk te gebruiken
Ik gebruik Composer voornamelijk om montage- of onderhoudsannimations te maken, De verwerkte projecten zijn vaak afgerond, ik kan alleen de updates van de geometrie testen , in ieder geval voor de toevoeging van componenten werkt het erg goed.
Er is een "Compose" groep op het forum http://www.lynkoa.com/groupes/3dvia.
Dus met solidworks, als u uw model dynamisch wilt houden in afwachting van toekomstige wijzigingen, kunt u voor elke assemblagestap verschillende configuraties (of weergavestatus) maken. De configuraties lijken mij geschikt omdat je burst-schetslijnen kunt toevoegen. U kunt eenvoudig een "exploded view" en een "collected view" maken voor elke montagestap. Het is eenvoudig en duidelijk voor iemand buiten het project.
Aan de andere kant is het negatieve punt dat als je wijzigingen aanbrengt, je eigenlijk alle schermafdrukken opnieuw moet typen om de afbeeldingen van je montage-instructies bij te werken...
Ik zag op de site dat je op zoek bent naar hulp met mecha? Als u ooit behoefte heeft aan ontwerp, tekening, berekening, fotoweergaven... Aarzel niet;) Ik kan je een handje helpen in mijn vrije tijd!
Ik heb me aangemeld voor de groep, maar het lijkt me niet erg actief. Het maken van een montage-animatie kan ook interessant zijn voor het project. Ook al geef ik in het begin de voorkeur aan statische beelden. Ik denk dat het maken van een animatie of een aankondiging hetzelfde moet zijn, toch?
@thom@s
Bedankt voor deze uitleg, uw oplossing is erg interessant
Als u de schermafbeelding niet schoon kunt vinden, doe dit dan met een "opslaan als" en JPEg-formaat (of andere). Anders Thom@s voor de rest alles te zeggen.
Dat gezegd hebbende, als je hebt gecomponeerd, kan het zonde zijn om het te missen en het niet te gebruiken. Mijn "troubleshooting" oplossing is niet optimaal als je regelmatig wijzigingen moet doorvoeren
Het probleem met animatie is dat je een middel nodig hebt om te visualiseren, wat niet per se het geval is als je iets in elkaar zet. Meestal gaat de voorkeur uit naar papier. Maar kunnen we op basis van een animatie een melding maken?
Ik heb jammais instructies maken van compose, animaties, tabellen van nomenclaturen, afbeeldingen realistisch gemaakt, de annimatie geïntegreerd in een kantoordocument en op een html-pagina.
Componeren is erg goed voor dit soort dingen en vooral perfect geschikt wanneer 3D gaat evolueren. Als u een Axemble- of Cadware-klant bent, kunt u vragen naar "The Designer's Guide" waar het begin van Composer wordt besproken.
Aan de andere kant is SolidWorks Composer geen "mechanische" SolidWorks, er is enige aanpassing, maar het wordt zonder al te veel moeite gedaan.
Met minder flexibiliteit kunt u Word gebruiken (minder handig, de afbeelding wordt losgekoppeld van de 3D!) door uw afbeeldingen in te voegen in de modus "Invoegen en koppelen". In dit geval slaat u uw afbeeldingen op in een map en als u ze opnieuw opslaat (met behoud van dezelfde naam voor een verandering van weergave,...), worden ze bijgewerkt in Word zonder dat u hacks hoeft te kopiëren / plakken of iets anders.
Wat de groep betreft, je kunt een discussie starten! :)
Je bent niet te laat, want je antwoord is erg interessant. Ik had inderdaad het deel met Word gezien dat erg interessant is, denk ik, voor het schrijven van de aankondiging.
Ik ben helaas geen klant van Axemble, dus ik heb geen toegang tot de ontwerpershandleiding.
SolidWorks Composer is een eersteklas tool voor handleidingen. We gebruiken het om de installatie-instructies voor onze producten voor klanten te produceren.
Ik begon als autodidact om kleine dingen te doen na jaren (in een ander bedrijf) van "SW screenshots" type instructies... Een waar genoegen!
In het begin slagen we er al in om een aantal behoorlijk goede dingen te doen. We verplaatsen, we verbergen, we verwijderen... Je moet je weergaven goed beheren en goed vastleggen. Dan gaat alles goed, zolang je maar niet vergeet dat het alleen een kwestie is van elementen verbergen en niet verwijderen:)
Tijdens een opleiding een jaar geleden ben ik echter naar een hoger niveau gegaan en ik moet toegeven dat ik veel efficiënter ben in het maken van video's of papieren instructies. Er zijn veel trucs waar we niet altijd tijd voor hebben om te ontdekken...