Ik wil graag een montagehandleiding maken voor een project dat ik heb. Ik roep je op om erachter te komen of je gereedschap of advies had om een eenvoudige montagehandleiding te maken. Een beetje zoals Ikea of Lego.
Ik zag dat er Solidworks composer was, maar is het gemakkelijk te gebruiken of zou het echt aan mijn behoeften kunnen voldoen.
Hallo
SolidWorks-componist is erg goed gedaan, maar nuttig, vooral als er regelmatig wijzigingen in de 3D zijn (om de kosten te rechtvaardigen).
We gebruiken Word met sjablonen voor elk type machine, waardoor we alle standaarden al hebben opgenomen, wat het werk beperkt.
Dan kunnen we ons voorstellen dat we mail merge gebruiken om Word-bestanden direct te vullen vanuit gegevens uit het ontwerp (SolidWorks, PDM bijvoorbeeld) of dankzij de ERP die we automatisch naar Excel hebben geëxporteerd!
Het is een beetje vervelend om op te zetten en je moet niet bang zijn om je handen vuil te maken, maar wat een genot achteraf!
Vervolgens kunt u voor meer gebruiksgemak PDF3D- of Edrawings-bestanden van SolidWorks gebruiken, waarmee u eenvoudig met de E-toets op het toetsenbord een exploded view kunt maken.
Ik weet de exacte prijs van de Composer-licenties niet, maar ik weet niet zeker of het de investering waard is als je niet regelmatig zeer vergelijkbare producten moet bouwen. Omdat de bediening nog steeds vrij vervelend is voor een "eenvoudige" montagehandleiding als het resultaat gewoon een PDF is.
Het in overleg aanmaken van Edrawings bestanden is zeer eenvoudig bijna automatisch in te stellen, kost niets en is ook zinvol voor ervaren technici.