Geanimeerde montage-instructies

Hallo aan de hele gemeenschap,

Ik ben op zoek naar software waarmee ik montage-instructies in de vorm van een video kan maken van 3D-bestanden.

Zie de video waarvan ik de onderstaande link heb geplaatst die mij precies lijkt overeen te komen met wat ik wil doen.

Het doel is om het voor onze klanten gemakkelijker te maken om onze producten te monteren.
Voeg daarnaast in de video bevestigingsmateriaal toe (zoals hamers, schroevendraaiers, enz.), annotaties die niet door de video kunnen worden uitgelegd, enz.

Bij voorbaat dank als je me kunt helpen

2 likes

Hallo

Om je montage te maken, heb je de klassieke problemen van de bioscoop, namelijk het fotograferen voor een stilstaand schot of een bewegend shot, dan de montage doen en in jouw geval een soundtrack toevoegen voor elk shot.

Voor verschillende abonnementen kunt u Motion gebruiken, dat in sommige versies van SolidWorks is inbegrepen.
Motion stelt je met zijn tijdlijn in staat om in te zoomen, te roteren enz... Plaats meerdere camera's.
Om er mooi uit te zien, moet je de meegeleverde fotorealistische renderingsoftware gebruiken, namelijk Photoview360
Of als je in onderhoud bent met een versie uit 2021 en daarna, heb je Visualize, dat geavanceerder is.
Maar met de Solidworks zonder Photoview kun je al hele schone dingen doen

Maar voor het bewerken heb je persoonlijk videobewerkingssoftware nodig, ik gebruik CAMTASIA waarmee je de videotrack onafhankelijk van de soundtrack kunt bewerken, maar je moet er een paar op het net vinden in Freeware als je niet op zoek bent naar te geavanceerd.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo
Ik voeg sw-composer toe, waarmee je montage-instructies en animaties kunt maken dankzij de tijdbalktool

2 likes

Hallo.
In de professionele bewerkingssoftware is er DaVinci Resolve, van BlackMagicDesign, dat gratis is.

In open source is er KdenLive, OpenShot Video Editor of ShotCut.

1 like

Hallo (voeg ik toe)

Een kleine review! Voordat ik aan een productie begin die vergelijkbaar is met die van de video, bestudeer ik liever een film die is gemaakt door een technicus die het timmerwerk in elkaar zet. Het is sneller en vooral om de verschillende opnames te maken, in te zoomen etc.

Waarvoor!

Onder Solidworks moet je Motion perfect beheersen, wat niet zo eenvoudig is.
Om elke sequentie te maken zoals op de video, kost het je veel tijd. Elk plan, vooral als er wijzigingen in de weergave zijn, is heel erg belangrijkom te doen in SolidWorks.
Je moet een storyboard maken, anders krijg je redundanties tussen de verschillende shots en dus verspilling.

Ik wens je veel succes en aarzel niet om ons het resultaat te laten zien.

Vriendelijke groeten

2 likes