Nieuwe myCAD by Visiativ x 3DCONNEXION 3D-ontwerpuitdaging

Hoi allemaal

Het is tijd voor een nieuwe 3D design challenge!
In samenwerking met 3DCONNEXION, experts op het gebied van CAD-muizen, lanceren we deze nieuwe uitdaging rond het thema sport :medal_sports:

Het thema is:
Ontwerp een robotarm voor schermtraining op SOLIDWORKS of CATIA

Tegenwoordig worden schermers gedwongen om in paren te trainen: er is nog geen technologie ontworpen om atleten in staat te stellen alleen te trainen, wanneer ze dat willen. Gebruikers van SOLIDWORKS of CATIA laten je tekenvaardigheden en creativiteit zien via deze wedstrijd! :hammer_and_wrench::robot:

Een thema bedacht en bedacht door de professionele schermer Gaëtan Charlot: ingenieur en atleet op hoog niveau! :person_fencing:

Door middel van deze uitdaging stellen we je voor om een gelede robot te maken waarmee je een gevecht kunt simuleren. Om dit te doen, vereist deze arm de volgende criteria:

• Een gelede arm die de elleboog en pols van een schermer nabootst
  • Een lichtsignaal dat reactietijden, hitsnelheid aangeeft...
  • Een doel dat in staat is om toetsen op te nemen en prestaties op te nemen
  • Een resistent materiaal dat tegen een stootje kan
  • Een arm in beweging, op en neer en links en rechts
  • Aanpasbaar aan afrasteringen

Wie kan er als CAO-sporter beter de uitdaging aangaan? Je hebt de tijd tot 15 september 2024 om 00:00 uur.

Verschillende winnaars winnen de volgende prijzen:
• 1e: SpaceMouse Pro
• 2e: SpaceMouse draadloze kit2
• 3e: SpaceMouse draadloos
• 1 vouchercode voor één persoon, willekeurig getrokken uit de rest van de deelnemers

Deze uitdaging is een unieke kans om je talent te laten zien en bij te dragen aan de toekomst van sporttraining met innovatieve oplossingen!

Dus maak je muizen klaar en moge de beste winnen! :muscle:
Klik hier om uw ontwerp in te dienen: myCAD by Visiativ x 3DCONNEXION design challenge - myCAD by visiativ

Veel succes aan iedereen :slight_smile:
Coralie

9 likes

Ontzagwekkend! Een zeer interessant en compleet onderwerp, het belooft geweldige prestaties!!

1 like

Top, blij dat het onderwerp populair is :slight_smile:
Als je vragen, ideeën of inspiraties hebt, deel ze dan gerust hier!

1 like

Om zeker te zijn @DoubleL ! Maar het is een beetje warm om dat alleen te doen, nietwaar?

Het belooft gevechten in de teams om te zien wie de voogdij over de muis zal hebben :sweat_smile:

Ik zou zelfs zeggen meer, JOUW talenten, want voorlopig heb je er meer dan één nodig! :slightly_smiling_face:

1 like

Maar nee, teams van één zullen het doen :wink:

1 like

Makkelijk te zeggen voor jou, je bent een team van een Double! :disguised_face:

6 likes

Hoi allemaal

Het is mogelijk om het met meerdere mensen te ontwerpen als je dat wilt! :muscle:
Ik zal je wat inspiratie geven :slight_smile:

Het idee is om te beginnen met een robot die in ieder geval een schermfolie kan vasthouden en een elleboog- en polsbeweging kan hebben om een tegenstander na te bootsen;
Dan is het aan jou om de juiste plaats, een doelwit, lichtsensoren in geval van een treffer en elementen toe te voegen die de voorwaartse/achterwaartse en rechtse/linkse beweging van deze robot mogelijk maken!
Ook moet er een sensor worden toegevoegd zodat de robot de beweging van de folie van de tegenstander kan analyseren en deze kan ontwijken of tegengaan om een gevecht te simuleren.

Ik weet dat je een aantal geweldige ideeën gaat hebben!!

5 likes

Niet alles kan in een beperkte tijd voor uw project worden ontworpen, maar u kunt in uw beschrijving uitleggen hoe de robot zich zal gedragen, welke materialen u hebt gebruikt...

2 likes

Hallo @Coralie bedankt voor deze verduidelijkingen

want ik begreep niet helemaal wat je met deze zin bedoelde:

Nou ik geef toe dat ik het nog niet zeker weet, aan de ene kant staat "up-down " en aan de andere kant "front-back ". :thinking:

Je robot moet zich kunnen aanpassen aan alle bewegingen en alle maten van tegenstanders: hij moet zich kunnen aanpassen aan het hoogteniveau (voor een rolstoelschermer bijvoorbeeld) en van links naar rechts en heen en weer kunnen bewegen als een echt mens

1 like

Een origineel en interessant onderwerp!

1 like

Blij dat je het leuk vindt :grinning:

Het is zeker origineel en interessant... Aan de andere kant is er veel werk! Zelfs als je een kant-en-klare robot koopt (ik durf me de prijs niet voor te stellen). Ik kan niet wachten om te zien wat je bedenkt :slight_smile:

4 likes

Hoi allemaal

Heb je al eerste ideeën of inspiratie voor deze wedstrijd? :slight_smile:
Deel het gerust hier!
Veel succes aan iedereen!
Coralie

1 like

Van mijn kant is het ontwerp vergevorderd

2 likes

Hoi allemaal

Hoe verloopt deze uitdaging? Heb je inspiratie om te delen of vragen voor je ontwerp?

Aarzel niet om het te delen!
Fijne dag :slight_smile:
Coralie

1 like

Hallo allemaal,
Nog 2 zetten om te beheren (of 3 idealiter) en de grootste zal worden gedaan
De naam heb ik in ieder geval al...

2 likes

Als de naam wordt gevonden, is het moeilijkste deel gedaan^^ :rofl:

4 likes