Nieuw CAD-forum: test het en geef ons uw feedback!

Hallo liefste Coralie

Ik wil u graag op de hoogte brengen van twee kleine dingen die verkeerd zijn bij het beantwoorden van een vraag

1° Geen onderstrepingsfunctie (wel vetgedrukt en cursief)

2°) een bug op de genummerde lijst of meer bepaald een zeer verwarrende werkingswijze.
Klassiek selecteren we in de tekstverwerking de genummerde lijst a priori of a posteriori voor de eerste regel. En elke keer maken we een nieuwe alinea

1. Element (dit is het resultaat als we de methode van alle tekstverwerkers of die van alle forums gebruiken)

2. Element (Dito. )

Hier is het resultaat als we de nummering a posteriori doen

1. Eerste lijn
  2. Tweede rij

Het kleine tandwiel (dat meestal overeenkomt met de instelling) heeft geen ondertitel als je er met de muis overheen beweegt.

Niet-verborgen tekst ==> Echt verborgen tekst na deze pijl ===>

Samenvatting

Hallo technici,

Het overzicht wordt niet weergegeven wanneer u de tekst typt, maar alleen wanneer het bericht is verzonden.
Als het een samenvatting is die verschijnt als je erop klikt of als je er met de muis overheen gaat.

Er is ook de offertefunctie: als je met een kruik op je hoofd stoot en het klinkt hol, dan leidt dat niet per se af dat de kruik leeg is.

Raar de tekst van Coralie die in mijn tekst verschijnt als ik klik op citeer het bericht volledig) Wat heeft het voor zin om het bericht waarmee ik interactie heb volledig te citeren. Tenzij ik de regels ga verwijderen die ik niet wil.
Het zou gemakkelijker zijn om klassieke QUOTE-functies te maken

[quote="De kip citeert citaat codec"]

Groeten A pluche

[quote=" Coralie, post:1, topic:107913, full:true "]
Hoi allemaal!

We zijn erg blij om de lancering van dit nieuwe CAD-forum aan te kondigen! :partying_face:
Intuïtiever, efficiënter, directe uitwisselingen... Alles wat je nodig hebt om beter te werken aan Lynkoa!

Een paar verduidelijkingen naar aanleiding van de lancering van dit nieuwe forum en uw feedback:

• Dit nieuwe forum opent onafhankelijk van de Lynkoa-website : er wordt een nieuw tabblad geopend en geeft je toegang tot het forum. Om de site te behouden, wordt u geadviseerd om de 2 tabbladen te bewaren, zodat u kunt jongleren tussen de verschillende diensten van het platform. Als u ooit het tabblad van de Lynkoa-site sluit, moet u het later opnieuw openen.

:exclamation:Ter informatie: een knop waarmee u vanuit het forum naar de Lynkoa-site kunt terugkeren, zal zeer binnenkort worden geïnstalleerd om dit komen en gaan te vermijden

• Om ons uw feedback en verbeteringen te geven, kunt u een vraag maken en deze categoriseren als "Feedback ", zodat alles op één plaats wordt vermeld.

Ik geef je nieuwe tips op het forum als je het gebruikt :slight_smile:
Veel plezier met je test op het forum!
Coralie

2 likes

Hallo @Zozo_mp ,
Dank u voor uw feedback, het is genoteerd! :slight_smile:

Ik voeg eraan toe dat de "ongelezen onderwerp" meter een rare werking heeft.

Vooral als je er niet op hebt geklikt om het te zien.
Als u terugkeert naar de TOP, blijft de teller "ongelezen 1" weergegeven, tenzij u in het submenu " gelezen " klikt.
Gewoon openen om het af te lezen is niet genoeg om de meter bij te werken!
Dus ik gebruik de " niet gelezen " niet meer

Anders zijn er tal van geweldige trucs vanuit ergonomisch oogpunt.
En hier heb ik geen zin om ze te benoemen. Dit forum wordt verreweg de beste in vergelijking met andere forums op het net.
image
Coralie, vertel de ontwikkelaars en de ADMIN's alsjeblieft dat dit heel goed is wat ze ons hebben voorgesteld

6 likes

Hallo @Coralie

Nieuwe rare dingen
Ik ontvang nieuwe informatie die me vertelt dat ik op persoonlijke titel een upgrade heb gekregen
Het probleem is dat het voorwendsels van informatie over tips uitnodigt om naar een Engels forum te gaan dat vergelijkbaar is met het onze

Persoonlijk weiger ik dat mijn contactgegevens worden gebruikt om ze op een verkapte manier aan een andere site te geven

Als andere leden hetzelfde probleem hebben, geven ze ons hun gevoel
Bedankt

1 like

Hallo @Zozo_mp ,
Je moet een bericht hebben ontvangen van een discobot, de "chatbot" van het forum, toch? Want wanneer je hoger op het forum komt (dankzij je acties), laat deze robot je nieuwe functies zien die je kunt gebruiken en kan hij je ertoe brengen om naar het Discourse-forum te gaan, onze forumtool. Op de site van Discourse vind je tips over het gebruik van het forum. Maak je geen zorgen over je gegevens, deze worden in geen geval buiten het platform gebruikt.

Als u dit soort berichten echter niet wilt ontvangen, kunnen we dit uitschakelen :slight_smile:
PS: Ik heb je een privébericht gestuurd om meer te weten te komen!
Coralie

3 likes

Het is de chatbot
Bedankt voor je feedback
Ik zal nog eens kijken naar de ongeplande omleidingen die me nerveus maken :grimacing:
Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @Coralie ,

Het lijkt mij dat je vanaf het forum geen toegang hebt tot de tutorials of dat ik de truc niet heb gevonden?

2 likes

Hallo @Coralie @eliott_metra @fchosson
Zou het mogelijk zijn om de 3 emoji :sunglasses: :wink: :thinking: toe te voegen aan het contextuele menu van " vind-ik-leuks " van berichten?

1 like

Re @Coralie @eliott_metra @fchosson

Is het mogelijk om het grab-drop (selecteren en verplaatsen met de muis) van woorden/zinnen in het berichtinvoergebied in te schakelen? Het zou vervelend knippen/plakken vermijden om de volgorde van woorden/zinnen in onze berichten te verplaatsen.

Bedankt.

1 like

Hallo @ac_cobra_427 ,
De tutorials zijn altijd beschikbaar op de myCAD homepage: Tutorials
Ter herinnering: alle diensten van het platform zijn beschikbaar op de https://www.lynkoa.com/ homepage!
Fijne dag :slight_smile:

Hallo @Sylk ,
We zullen kijken wat er mogelijk is om te doen :slight_smile:

Hallo @Coralie en @Admin

Klein probleem bij het schrijven van een reactie. Er verschijnt een pop-upbericht met de mededeling dat het bericht wordt gewijzigd.

We moeten negeren antwoorden om terug te keren naar de tekst.
Als je herladen selecteert, verlies je alles wat je zojuist hebt getypt

Naast het feit dat elke 20 seconden de boodschap terugkomt (als het oog van Kaïn in zijn graf) en dat is niet Glop!
Dit ziet eruit als een time-out met een te lage waarde.

Plukken

2 likes

@Zozo_mp , ik heb dit probleem niet met Firefox, zelfs niet als een venster 5 minuten open blijft voor bewerking in een ander tabblad. Live test!

2 likes

Is het mogelijk om vba-code op te nemen die is geformatteerd volgens Microsoft Visual Basic voor toepassing met kleuren?

het zou beter zijn dan dat

ex

Option Explicit
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As ModelDoc2
Dim swModelDocExt As ModelDocExtension
Dim swCustProp As CustomPropertyManager
Dim Part As Object

Dim vPropNames As Variant
Dim vPropTypes As Variant
Dim vPropValues As Variant
Dim resolved As Variant
Dim linkProp As Variant

Dim i As String
Dim j As Integer
Dim Ligne As Integer
Dim custPropType As Long
Dim lRetVal As Long
Dim retval As Long
Dim Nb_espaces As Integer
Sub Step_proprietes()

'Les step importés ont des propriétés non modifiables
'01-Liste les propriétés et les copie
'02-Supprime les propriétés
'03-Ajouter les propriétés
'https://help.solidworks.com/2023/english/api/sldworksapi/Get_Custom_Properties_of_Referenced_Part_Example_VB.htm?verRedirect=1

Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc
Set Part = swApp.ActiveDoc
Set swModelDocExt = swModel.Extension
Set swCustProp = swModelDocExt.CustomPropertyManager("")

If Part.GetType = 3 Then Exit Sub '1 = Part, 2 = Assembly, 3 = Drawing
If swCustProp.Count = 0 Then Exit Sub
4 likes

Wanneer de bel een melding aangeeft op de notificatiepagina, kun je nog steeds op de notificatielink klikken, niets werkt meer

2 likes

Hallo @Zozo_mp
Dit bericht wordt weergegeven als er al een bericht in behandeling is! Hij vraagt je dan of je het wilt behouden of er een wilt herschrijven! Misschien heb je ook meerdere tabbladen openstaan?

Hallo @Bob_2000 ,
Dank u voor uw opmerking, ik zou het graag willen doorgeven aan onze technische teams;
Wat betreft meldingen van de myCAD-startpagina, dit probleem is gemeld en moet zo snel mogelijk worden verholpen!

2 likes

Hallo Coralie

Antwoorden

1. Ja, het bericht wordt weergegeven terwijl u aan het schrijven bent
  2. Ik heb niet meerdere tabbladen open staan

Ik heb me verdiept in het probleem.
Dit gebeurt wanneer de internetverbinding wordt verbroken en wordt hersteld (veel regen in de afgelopen dagen)
Mijn standpunt over het non-probleem moet worden bevestigd door de Admins
De nieuwe forumtool werkt in realtime (zonder pagina's te verversen), we kunnen het zien omdat de verbindingen en verbroken verbindingen van collega's verschijnen zonder dat ze bijvoorbeeld F5 zijn gemaakt.
Dus in mijn geval geeft het aan vanwege de realtime tijd dat ik al aan het schrijven ben, terwijl ik aan mijn kant de cut van een paar seconden van het netwerk niet heb gezien.
Dit betekent dat de software de aanwezigheid op internet niet test of niet, maar in de journaling weet dat er iets aan de hand was en wanneer de verbinding wordt verbroken of opnieuw wordt verbonden, wordt het bericht geactiveerd.
Nou, over een paar dagen of weken zal ik overschakelen op glasvezel, dus ik zal minder vatbaar zijn voor nieuwe lijnen naar de pb van dom en xion

We kunnen ervan uitgaan dat er geen incidenten meer zijn :blush:

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Regelmatig zie ik verbeteringen verschijnen, zoals een klein rood lijntje dat de laatste berichten scheidt die verschenen of niet gelezen werden.

Door het te dempen, kan ik niet langer in ongelezen berichten de onderwerpen hebben die me niet interesseren, vooral omdat ik niet zou weten hoe ik moet reageren.

De real-time weergave van mensen die in- of uitloggen zonder dat ze de pagina hoeven te verversen.
Een beter met het nieuwe forum is om te zien wie er verbonden is (belangrijk bij het beantwoorden van een onderwerp).

Er zijn nog andere leuke en positieve dingen, maar de lijst is te lang om volledig te zijn.
Kortom, het was de moeite waard om ten goede :clap: :raised_hands: :clap: te veranderen :raised_hands:

Vriendelijke groeten

4 likes

@Coralie

Wanneer zijn Lynkoa en myCad homogeen?

In verband met het verzoek kon onze zeer goede vriend @ac_cobra_427 doorgaan met het wieden door het comité van de herders.
Inderdaad, niet-actieve ledentrainers zijn gekomen om afvalcontainers met neppe, echte nutteloze tutorials op te zetten die het oprichtingscharter niet respecteren.
Dit wordt gedaan, alle tutorials die vaak reageren op verzoeken om hulp zijn verdronken en onmogelijk te vinden.
(dus ik plaats geen tutorials meer) :face_with_symbols_over_mouth:

PS: Ik hield :star_struck: :smiling_face_with_tear: van de tutorials van @ac_cobra_427 die een aantal moeilijke problemen beantwoordden.

3 likes