Nieuw CAD-forum: test het en geef ons uw feedback!

Voor mij is het leukste en waar ik van hou, om een lid een bericht in realtime te zien bewerken! :smile: :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hallo @Coralie @eliott_metra @fchosson

En als het mogelijk is, voeg dan een " Macro" (of " API  ") vraagcategorie toe. Bedankt.

3 likes

Hallo @Sylk ,
Het is klaar :slight_smile:

Hallo @Zozo_mp ,
Lynkoa heeft plaatsgemaakt voor myCAD! De 2 tabbladen komen overeen met dezelfde site en zullen worden bijgevoegd, maar volgend jaar...! In de tussentijd worden er veel tests uitgevoerd,
Wat betreft de VIP-ledengroep, we zouden je binnenkort beheerderstoegang moeten geven voor het opschonen van de tutorials, ik zal zorgen voor het maken van de groep en zal dit alles zeer binnenkort aan je uitleggen! :slight_smile:

3 likes

Hallo @Coralie

Hartelijk dank voor deze informatie.
Ik ga een verrassing voor je voorbereiden die erg nuttig zal zijn (nou ja, hoop ik) voor onze collega's op het MyCADix-forum

Vriendelijke groeten

2 likes

Een vraag zit me dwars, misschien is het al gesteld maar heb ik het niet gezien, aangezien het een forum is, zou het niet interessant zijn om ideeën te kunnen publiceren, projecten te presenteren? Ik heb altijd de indruk gehad dat het onmogelijk was, want om een bericht te plaatsen heet het tabblad "maak een vraag"

1 like

Nog een kleine opmerking, ik ontvang veel meldingen
image
Maar ik weet niet welke vraag het is en als ik kieskeurig mag zijn, moet hij worden gesteld:
Het besteE-antwoord

3 likes

Hallo @DoubleL ,
Aan wat voor soort projecten denkt u? In welke vorm? :slight_smile:

Ja inderdaad, goede opmerking!!

Hallo @DoubleL

Het is een goed idee, maar op voorwaarde dat je niet in de verleiding komt om er een apart hoofdstuk van te maken.
In de oude versie waren er een heleboel totaal inactieve groepen. Veel forums maken dezelfde fout.
(Het is van bescheiden belang om een groep te maken over de Bretonse bilboquetslijpers in Aquitanië.)

Om je weg te gaan, ben je het er gewoon mee eens dat onderwerpen direct op het forum kunnen worden behandeld, op voorwaarde dat het projecten of software zijn die verband houden met solidworks of visualiseren, enz...
Waarom, simpelweg omdat door de afnemende interesse de levensduur van een onderwerp in de tijd wordt beperkt en men met de zoekfunctie kan terugkeren naar een onderwerp dat verband houdt met het eigene.

Ik heb al geholpen (met instemming van collega's), maar ook andere collega's, verschillende keren jonge studenten aan ontwerpprojecten onder SW en het heeft geen PB opgeleverd voor de gemeenschap (verpletteren van kartonnen buizen of gedraaid trapontwerp) omdat het de manier betrof om solidworks te gebruiken. In die zin lijkt iemand die om advies vraagt mij in het kader van het forum te vallen, recent voorbeeld "connectoren, bouten"

Laten we afwachten wat onze collega's ervan vinden :innocent:

Vriendelijke groeten

2 likes

Voordat ik Lynkoa ontdekte, was ik lid van het Cadware CAD Forum waar je je projecten kon delen (natuurlijk ontworpen op SolidWorks) en daarna was het best interessant, dat is gewoon mijn mening. Voornamelijk persoonlijke projecten of een kleine presentatie van zijn werk. Bovendien kunnen het met de ontwikkeling van 3D-printen projecten zijn die geprint moeten worden die gedeeld kunnen worden.
Ik had destijds bijvoorbeeld een bericht gemaakt om de voortgang van mijn modellering van het kasteel van Disneyland Parijs op SolidWorks te laten zien. Ik heb het onlangs 3D-geprint en dit soort bestanden kan worden gedeeld als mensen geïnteresseerd zijn

2 likes

Er zou een commissie moeten zijn om berichten te valideren voordat ze worden gepubliceerd, met La belle de CADx aan het hoofd :rofl:

1 like

Ben! Uh! je had het mis, de validatiecommissie zou het CADx-label toekennen

MDR (MDR) :face_with_monocle:

1 like

Hallo en bedankt voor @Coralie @fchosson @eliott_metra!

Er is nog steeds het probleem van oude berichten met betrekking tot macro's. Als je geen kleine handjes hebt, ben ik bereid om vrijwilligerswerk te doen om het op te lossen. Met het absolute minimum aan moderatierechten om genoemde berichten van hun huidige locaties naar de Macro-categorie te kunnen verplaatsen (het zou bijvoorbeeld nutteloos voor mij zijn om een onderwerp naar een andere categorie dan Macro te mogen verplaatsen, dus het beperken van mijn machtigingen om een onderwerp in deze categorie te importeren zou voldoende zijn). Tijdelijk natuurlijk, de tijd om de klus af te maken.
Het zal waarschijnlijk niet in 1 dag gedaan zijn, maar ik heb genoeg vrije tijd om in elke sessie een vrij groot volume te kunnen verwerken. Vrijwillig, dat spreekt voor zich. En met het nieuwe reactievermogen van de server is het veel motiverender :wink: . Op de oude zou het niet alleen saai zijn geweest, maar ook 1000 jaar hebben geduurd!

Ik stel voor, de staf beschikt.
Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo @Sylk ,
Dank u voor uw betrokkenheid! :slight_smile: We zien hoe we de rechten aan u kunnen beheren, zodat u de macro's kunt uitzoeken!
Coralie

1 like

Hallo @Coralie @eliott_metra @fchosson

Over het algemeen vind ik het forum :+1: best leuk, maar ik vind dat het aantal opties voor het aanpassen van de interface voor de gebruiker veel te beperkt is.
Ik heb het niet over kleuren, maar eerder over de inhoud die op de pagina's wordt weergegeven/geladen.
In het bijzonder het blok " Voorgestelde onderwerpen". Ik wou dat ik het kon verbergen / niet laden. Het zou erg leuk zijn om een instelling in onze voorkeuren toe te voegen om te kiezen welke optionele modules we willen tonen of verbergen.
Ik heb het over display, maar ik zou het ook kunnen hebben over de lay-out van de modules. Bijvoorbeeld dat we in plaats daarvan een andere module dan " voorgestelde onderwerpen" kunnen weergeven.
Bedankt.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Hallo @Sylk , nogmaals bedankt voor je feedback :slight_smile:
We zijn aan het kijken wat er mogelijk is, maar normaal gesproken staat het maatwerkgedeelte gepland. We merken uw verbeteringen op terwijl u bezig bent, alles zou voor het einde van het jaar klaar moeten zijn :slight_smile:

1 like

Hallo @Coralie

Twee kleine dingen om te verbeteren

Een bericht dat niet kan worden verplaatst, maar dat de lift verbergt waarmee je snel door het onderwerp kunt bewegen zonder het muiswiel te gebruiken.
image

Bij het verkrijgen van de beroemde XP ontbreken sommige persoonlijke gegevens, zoals

1. het aantal abonnees
  2. het aantal tutorials (ik denk hier aan @ac_cobra_427 )

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @Zozo_mp
Kijk in de hoek van het roze kader, er is een grijs kruis, gedeeltelijk verborgen door de vetgedrukte tekst, om het vak te verkleinen.

2 likes

Hallo;
Is het mogelijk om de knop " Uitloggen " op de hoofdpagina (naast het profielpictogram) te verplaatsen?
voor nu zullen we zeggen de " stop " -knop van Windows... Verloren onder nog drie klikken...

image

Vriendelijke groeten.

2 likes